Volt szerencsém kipróbálni az autót, halálra rémített! – meséli az alábbi kisfilmben Lewis Hamilton, 2008-as F1 világbajnok, a Mercedes-Benz pilótája. 
Nem véletlenül: a legendás Rudolf Caracciolát 1935-ben világbajnoki címhez segítő, majd 1937-ig szolgálatban maradó és számos további sikert elérő W25 félelmetes fenevad volt: az új szabályrendnek megfelelően 750 kilogrammnál könnyebb járművet kezdetben 3,4 majd 4,3 literes, soros nyolchengeres, kompresszoros motor mozgatta. 
A Mercedes-Benz és a svájci IWC óragyár révén visszatért az annak idején sikert sikerre halmozó W 25 'Ezüst nyíl'. Szívmelengető képkockák következnek!
Életre kelt a nyolcvanéves Forma-1-es autó! 39
Pontos teljesítményadatokat nem jegyzett fel a történelem, de annyit bizonyosan tudunk, hogy a megnövelt lökettérfogatú erőforrás „jóval több mint 400 lóerős” volt. 
Nem csoda, hogy a W25 áramvonalas burkolattal felszerelve megdöntötte az egymérföldes sebességi világrekordot: az 1609 méteres távot 30,71 másodperc alatt futotta meg az alkohollal kevert versenybenzinnel táplált autó, ami 317,5 km/óra átlagsebességnek felel meg. 
Életre kelt a nyolcvanéves Forma-1-es autó! 40
Ez annak fényében különösen elképesztő, hogy a teljesítmény folyamatos növelésével kijöttek a konstrukció hibái: az alulméretezett váz és a túlságosan kemény futómű, amelyek korrigálása túl nagy feladat lett volna, ezért 1937-ben vadonatúj konstrució: a W125 váltotta fel. 
Életre kelt a nyolcvanéves Forma-1-es autó! 41


A W25 legendáját egyébként nem is annyira kétségtelen sportsikereinek, mint az első versenyét megelőző eseményeknek köszönheti: a Mercedes 1934. június 3-án, a németországi Nürburgringen kívánt színre lépni az autóval, de a mérnökök elszámították annak tömegét, így az áramvonalas jármű kevéssel túllépte a 750 kilogrammos limitet. A csapat dörzspapírt ragadott, és éjszaka megszabadították minden festéktől az autót. A verseny napján így csupasz, ezüstösen csillogó fémkarosszériával állt rajthoz a W25, és mire Manfred von Brauchitsch a futamot megnyerve áthaladt a célon, megszületett az autó beceneve: Ezüst nyíl
A teljes körűen restaurált W25 a svájci Klausenpass hágón megrendezett veterán felfutó versenyen tért vissza rajongói körébe. A hétszáz éves hágóhoz felvezető, 22,5 kilométeres szerpentin 1922 és 1934 között adott otthont a róla elnevezett versenynek. Ezen három ízben diadalmaskodott Mercedes gyártmány; az utolsó évben Rudolf Caracciola a W25 volánja mögött 15 perc 22,2 másodperc alatt érte el az 1948 méteren fekvő hágót.