F1: Ki küldte a pályára a tűzoltót? 1
F1: Ki küldte a pályára a tűzoltót? 65

A Koreai Nagydíjon két szer járt bent a biztonsági autó, de nagyon úgy tűnik, hogy a második alkalmat csak a meggondolatlanság, a kapkodás kényszerítette ki.
Az első safety car-os szakasz után szinte rögtön baleset történt, amikor a 3-as kanyar féktávján Adrian Sutil megprödült, Mark Webber Red Bulljának ütközött, ami bukótérben azonnal nagy lánggal égni is kezdett.
A pályabírók nem reagáltak túl gyorsan, ellentétben a pálya tűzoltő-főnökével, aki beküldött egy SUV-t, amely az első hosszú, leggyorsabb egyenesen lépett a mezőny elé. Természetesen ezután már gyorsan előkerültek a biztonsági autót jelző SC táblák is, és a következő körön ott volt az ezüst Merci, de a mutatvány nem volt veszélytelen.
A verseny után a paddockban az a hír járta, hogy az FIA-nál igen csúnyán leteremtették a tűzoltók vezetőjét, de a versenyigazgatóság utólag kifelé már azt kommunikálta, hogy nagyjából ezt akarták, csak apró hiba történt.
A versenyigazgató Charlie Whiting azt mondta, ő kérte a tűzoltójármű pályára küldését, azonban azt hitte, hogy az a 3-as, és nem az 1-es kanyarnál lép majd pályára. Ezzel együtt a versenyzők elvileg nem voltak veszélyben, ugyanis a pályabírók lengették is a „hivatalos jármű a pályán” értelmű fehér zászlókat. Az esetről – ahogy minden verseny után – most is részletes jelentést kérnek majd a helyiektől. 
„Nem volt egyértelmű, hogy most safety car van-e, de aztán elkezdtek villogni az SC-táblák és lassítottam. Meg nyilván láttam is, hogy idegen autó van a pályán” – mesélte a győztes, Sebastian Vettel.
A Red Bull-főnök Christian Horner kiemelte, hogy nagy szerencse, hogy a tűzoltó járgány az egyesen csatlakozott:  
„Nem volt túl jó dolog, de szerencsére a pálya olyan szakaszán történt a dolog, ahol a versenyzőknek bőven volt ideje reagálni. Sebastian találkozott vele elsőként, de mivel az egyenes nagyon hosszú, volt ideje felkészülni, hogy ott lesz az autó. De sokkal húzósabb is lehetett volna, ha egy beláthatatlan szakaszon történik ez.”