Nico Hülkenberg a vasárnapi Koreai Nagydíjon újra bizonyította, hogy topcsapatnál lenne a helye – a sauberes német Jongamban előbb Fernando Alonsót, majd Lewis Hamiltont maga mögött tartva lett a negyedik.
A versenyző nyáron a Ferrarival is tárgyalt, mostanában pedig a Lotusnál próbál bekerülni Kimi Räikkönen megüresedő helyére, emellett talán a McLarent is érdekelné, ahogy a Force Indiá-s visszatérése sem kizárt, mindenesetre egyelőre nincs konkrétum.
A Koreai Nagydíj után Hülkenberg maga is arról beszélt, hogy élete egyik legjobb versenyét futotta, azonban hozzáteszi, hogy ez az eredmény nem sokat változtat a kilátásain.
„Nem hiszem, hogy ez az egy eredmény nagyot változtatna. Akik érdeklődnek irántam, azok úgyis hosszabb ideje figyelnek. Nyilván jó volt ez, kétségtelen, de nem egyetlen futam számít. Én legalábbis bízom benne!”
„Mindig öröm és jó reklám a jó eredmény, én ennyit tehetek, hogy egy kicsit megpiszkáljam az esetleges érdeklődőket. De biztosan nem egy futam alapján gondolják meg magukat. Majd az idő elrendezi a jövő kérdését.”
A 26 éves pilótát azonban nem csak az eredmények alapján ítélik meg, sajnos a termete is szempont a 2014-es szerződés kapcsán.
„Magas vagyok, van pár másik magas versenyző is, ez tehát egyre gyakoribb téma lesz. Lehet, hogy szabályt kellene változtatni. De felesleges is erről beszélnem, ugyanis olyan vagyok, amilyen, ezen nem tudok változtatni, nem vághatom le a lábaimat. Nem bánnám, ha 10 centivel alacsonyabb lennék, de ez nem lehetséges.”
Hülkenberg tavaly ősszel úgy döntött, hogy a Force Indiát elhagyva az akkor nagyon versenyképesnek látszó Saubernél folytatja, de alaposan mellényúlt. A volt csapata 2013 első felében kimondottan erős volt, míg a Sauber csak mostanában kezd magára találni.
„Talán erős lenne azt mondani, hogy megbántam, de kezdetben cseppet sem voltam elégedett a váltással, előrelépésre számítottam, és visszalépés lett belőle. De ez van, néha jól, néha rosszul döntünk az életben, a lényeg, hogy az ember képes legyen kezelni a helyzetet, és tegye a dolgát. Az év elején, az első 7-8 verseny után elég rosszul álltak a dolgok, semmi jele nem volt a javulásnak, de aztán hirtelen minden jobb lett.”
A német Monzában 5. lett, Szingapúrban is pontot szerzett, és most itt a 4. hely, ennek ellenére figyelmeztet, hogy nem érdemes végig ugyanezt várni:
„Szuzuka egészen más pálya, gyors, lendületes kanyarokkal, majd megnézzük, mire jutunk a beállításokkal. Hiba lenne azt várni, hogy most már ilyen lesz minden hétvégénk. Ott lehetünk a top10 környékén valahol, ez az első feladat, aztán utána foglalkozunk vele, hogy előbbre is lehet-e jutni.”