Ami a Mercedes számára rosszul alakulhatott Szuzukában, az rosszul is alakult. Lewis Hamilton már a rajtnál defektet kapott, a szétszakadó gumi ráadásul az autó hátulját is szétverte, Nico Rosberg pedig csak a nyolcadik helyig jutott, miután volt egy veszélyes kiengedés miatti áthajtásos büntetése.

Érdekes, hogy Rosberg kis híján Perez McLarenjével akadt össze a bokszban, akivel aztán az utolsó sikánban is volt egy koccanása. Az ütközés miatt Perez ugyanolyan defektet kapott, mint a rajt után Hamilton, Rosberg szerint a mexikói megérdemelte, amit kapott.

„Jól rajtoltam, kényelmesen tartottam a tempót, de a bokszkiállásnál aztán beragadtam” – mondta Rosberg. „Az áthajtásos büntetés után pokoli nehézzé vált a verseny, bár a Perezzel való találkozásig egész élvezetes volt.”

„Helytelen, amit művel, mindannyian tudjuk, hogy vannak vele problémák. Egy irányváltás után helyet kell hagyni, a szabályok világosak. Nagyon helyes, hogy kivágtam a gumiját, innen már egész sima volt az utam.”

Hamilton azt hitte, lesz elég helye az első kanyarban. „Nagyszerűen indultam, az év egyik legjobb rajtja volt” – nyilatkozta Hamilton. „Bevágtam a lyukba, azt hittem, lesz elég helyem. Az első kanyarban rögtön éreztem, hogy a hátsó gumiknak annyi, alig akartam elhinni. Nem Vettek hibája volt, előfordul az ilyesmi.”

„Miután visszamentem a pályára, körönként két és fél másodperccel voltam lassabb, és az autó folyamatosan jobbra húzott. A lehető legjobb döntés volt, hogy kihívtak a bokszba.”

Niki Laudának nem tetszik, ami a Mercedesnél megy. „Egyáltalán nem vagyok megelégedve a teljesítményünkkel” – mérgelődött az osztrák, rámutatva, hogy a Ferrari előnye már tíz pont a konstruktőri versenyben, hátulról pedig egyre jobban közelít a Lotus. „A Red Bull és a Lotus nyáron tett egy lépést előre, a Mercedes viszont állva maradt. Meg kell találnunk a hibákat és rájönnünk, hogy miért nem tudunk javulni. Szerintem a két fő probléma a túl sok emberi hiba, illetve a nem elég gyors autó.”