Koreában és Japánban is teljes Renault-motoros dobogó volt, egyértelmű, hogy valamit találtak a francia gyártó erőforrásaiban, ami immár nem nem csak a Red Bullt, hanem a Lotust is segíti. A Red Bull elkapása már jó ideje nem célja egyik csapatnak sem, azonban a Lotus megtáltosodása igen kényelmetlen helyzetbe hozta a Mercedest, immár nem a konstruktőri 2., hanem a 3. hely megtartásáért kell küzdeniük.
„Azt hiszem látható, hogy a Red Bull Szingapúrban nagyot lépett előre, Koreában pedig a Lotus is kettő-négytizedet gyorsult. Meg kell vizsgálnunk, hogy mit is csinálhatnak a motorvezérléssel. Van valami trükkjük, esetleg a kipufogógázok befúvása? Úgy tűnik, az elmúlt versenyeken hátrányba kerültünk a fejlesztéseket illetően. Valamiről lemaradtunk a beállításokat illetően? Vagy előbb a Red Bull, majd a Lotus is talált valamit a motorvezérlésben?” – nyilatkozta a Mercedes motorsportfőnöke, Toto Wolff az Autosportnak.
F1: Motorháború az utolsó négy futamon? 1
F1: Motorháború az utolsó négy futamon? 5


A Mercedes-főnök szerint mindenképp reagálni kell, de nagyon rosszkor jön ez, hiszen mostanra már minden erejükkel a 2014-es fejlesztésekre kellene koncentrálni Brackley-ben és a brixworth-i motorgyárban is.
„Három dolgot kell megvizsgálnunk. Először is: vajon lemaradtunk valamiről? Másodszor: hogyan tudjuk egyensúlyba hozni a 2013-as és a 2014-es fejlesztéseket. Harmadszor pedig a bajnokságra is figyelnünk kell, a második helyen kell végeznünk. Ez a cél, és erről nem mondhatunk le.”
A konstruktőri bajnokságban jelenleg a Ferrari 297 ponttal a második, a Mercedes 287-tel a harmadik, míg a felzárkózó Lotus 264 ponttal a negyedik négy versennyel a Forma-1-es szezon vége előtt.