Bár 2007-2008-ra már szembántóan elburjánzottak az aerodinamikai kiegészítők az autókon, a 2009-es szabályváltoztatások nem épp előnyükre változtatták a Forma-1-es autók külsejét.
2014-ben újabb nagy szabályváltozási csomag lép életbe, az 1,6 literes V6-os turbómotorok érkezése mellett a kasztnira, az aerodinamikai elemekre is új előírások vonatkoznak majd. Egyelőre benne van a pakliban, hogy tovább csúnyulnak az F1-es járgányok.
Ilyen volt a legutóbbi változás (2008-2009)
Ilyen volt a legutóbbi változás (2008-2009)

Ilyen volt a legutóbbi változás (2008-2009)

Ilyen volt a legutóbbi változás (2008-2009)


A Red Bull tervezője, Adrian Newey nemrég azt mondta, hogy a jövő évi autók „nagyon laposak” lesznek. A spanyol Marca a Ferrari tesztpilótáját, Pedro de la Rosát kérdezte arról, hogy látta-e már a 2014-es maranellói modellt. „Még nem, de úgy hallottam, egész mások lesznek az autók” – mondta.
A kérdésre, hogy vajon ronda lesz-e az új vörös autó, így felelt: „Nem tudom, de az tény, hogy nem csak nálunk, de más csapatoktól is hallani, hogy jaj, a mi autónk jó csúnya, a tiétek is?”
Sokan azt remélik, hogy a radikális változások végre véget vetnek a Red Bull uralmának. De la Rosa szerint ez csak a pályán derülhet ki, mindenesetre a bajnokcsapat egyik fő erőssége, az aerodinamika veszít majd a jelentőségéből:
„Fogalmam sincs (hogy véget ér-e a Red Bull-dominancia). Keményen dolgozunk, de még nincs viszonyítási alapunk. Annyi biztos, hogy most először a motoroknak legalább akkora, ha nem nagyobb jelentősége lesz, mint az aerodinamikának.”