A Red Bull autósportért felelős koponyái megérik a pénzüket. Kőkemény profi módon menedzselik a márkához tartozó csapatokat, és egy átlagos igazolási ügyből is világra szóló hírt tudnak facsarni. Mert a héten mindenki felkapta a fejét a hírre, hogy a Torro Rosso Jean-Eric Vergne mellett megüresedett ülését egy orosz kamasz, a 19 éves Danyiil Kvjat kapja meg 2014-ben. Az sejthető volt, hogy házon belül oldják meg a kérdést, de ez mégis váratlan húzás volt az utánpótlást (is) irányító Helmut Markótól.

Anotnio Felix Da Costa szerződtetése tűnt nyilvánvaló lépésnek, ám a tehetséges portugál versenyzőnek csalódottan kellett tudomásul vennie, hogy nem ő lett a kiválasztott. Tény, idén elég vegyes szezont futott a World Series by Renault 3,5 literes kategóriájában, de szakértők széles tábora tartja a következő évek egyik legnagyobb tehetségének.

2010 óta versenyez magasabb kategóriákban, az eredményekkel pedig nincs gond

Vajon követi példáját? Kvjat és Vettel

Vajon követi példáját? Kvjat és Vettel

De mondhat bárki bármit, a Red Bull agytröszt meghozta döntését, lássuk mi állhat a háttérben!

Jövőre jön az Orosz Nagydíj! – A vaknak is világos, vaskos bankókötegek húzódnak a háttérben. 2014-ben Oroszország is F1 futamot rendez, és a veszettül gazdag gigacégek, olajoligarchák hol költenék el felesleges eurómillióikat, ha nem egy orosz pilótát futtató csapatnál? Természetesen a vezetés kategorikusan cáfol, a döntést állítólag csak a pályán mutatott teljesítmény befolyásolta, Kvyat érett, gyors versenyzése lehet a legjobb befektetés hosszú távon. Ami természetesen magával hozza az overallra felvarrható reklámok busás hasznát is.

Kvyat tényleg gyors? -Bár a közösségi hálókon sok kritikus hang ütötte fel a fejét, újabb fizetős pilótát vizionálva, azt azért el kell ismerni, a 19 éves srác nem egy kétbalkezes kutyaütő. 1994-ben született, de 12 éves kora óta Rómában él, és így folyékonyan beszél angolul, spanyolul és olaszul is, ez pedig nem hátrány egy eredetileg olasz csapatnál. Formaautós karrierje 2010-ben indult, a Formula BMW sorozat európai és ázsiai futamain is indult. Utóbbi kategóriában ért el sikereket, két győzelmet szedett össze az idény alatt.

A Red Bull motorsport részlegének ura, Helmut Marko felel az energiaital gyártó pilótakeltetőjéért, nála csak a legjobbak rúghatnak labdába

A Red Bull motorsport részlegének ura, Helmut Marko felel az energiaital gyártó pilótakeltetőjéért, nála csak a legjobbak rúghatnak labdába

2011 még pörgősebben telt, a Formula Renault sorozataiban húsz indulásból hét győzelmet szerzett, ráadásul nem a Hermann Tilke-féle altató pályákon, hanem a Nürburgringen és Spában. A következő év mérlege szintén hét győzelem, ezen alkalommal tizennégy versenyből, ez pedig elég volt az első kategóriagyőzelemhez, a Formula Renault 2.0 Alpok pontversenyét megnyerve ihatta Kvjat a gyerekpezsgőt.
 
Idén pedig a GP3 mezőnyében küzd a fiatal orosz, két győzelme mellé még gyűjthet egyet az évadzáró futamon Abu-Dzabiban.  Némi F1-es tapasztalatot idén szerzett, a silverstone-i újoncteszten küzdött a köridőkkel, és ebben a speciális helyzetben azért nem villantotta meg oroszlánkörmeit, mindössze a 25. helyre volt elég az általa futott legjobb kör, még a pocsék Williamsszel köröző Susie Wolff is gyorsabb volt nála (igaz, a hivatalos álláspont szerint az ilyen teszteken nem számít a köridő, de mutasson valaki olyan pilótát, aki az adatgyűjtő körözések között azért nem próbál a többiek elé kerülni).

A Formula Renault kétliteres autói, valamint a GP3 után komoly lépcsőfok a Forma-1

A Formula Renault kétliteres autói, valamint a GP3 után komoly lépcsőfok a Forma-1

Nem a legjobb, de ott van a legjobbak között, és kora sem jelent egyértelmű hátrányt, az utóbbi tíz év két meghatározó arca, Alonso és Vettel is 19 évesen kóstolt bele a csúcskategória küzdelmeibe. Kíváncsian várjuk, rászolgál-e a bizalomra, mert az F1 kegyetlen játék, amilyen gyorsan magasba emel, ugyanolyan hirtelen taszíthat a mélybe.