Bár az Indiai Nagydíj időmérője szokás szerint Sebastian Vettel elsőségét hozta, a kvalifikáció ezúttal kimondottan érdekesen alakult, potenciálisan izgalmas versenyt alapozott meg.
A Pirelli az előző két évnél belemenősebb gumikombinációt szállított Indiába, a közepest nem a kemény, hanem a lágy keverékkel párosították.
Az utóbbi gyorsan is kopik, ezért a kvalifikáció utolsó szakaszában Mark Webber (4.), Fernando Alonso (8.) és a két McLaren (9-10.) a gyorsabb lágy helyett a lassabb, de jóval tartósabb közepesen futott mért kört, hogy vasárnap azokon rajtoljanak majd. A céljuk, hogy a lággyal kezdő Vettel és társaik korai első cseréje után jóval hosszabb első etapon előnyt autózzanak ki.
A versenyzők-csapatok 5-6 körös első szakaszt emlegetnek a lágy gumis versenyzők esetében, de a Pirelli saját számításai szerint még ennél is jóval korábban kell majd kimenniük, ha az ideális stratégiát akarják futni.
A gumigyártó szerint az optimális, leggyorsabb stratégia a 60 körös futamon a lágy-közepes-közepes menet lesz a 2.(!) és 28. körben elvégzett cserékkel. Természetesen a közepessel rajtolva is lehetséges a győzelem – legalábbis Webber számára -, ahhoz szintén a 28. körben kell felvenni a második szett közepest, majd az 57. körben elvégzett második kiállás után 3 kört kell sprintelni a lágyakon.
A Pirelli szerint a lágyak maximum 15 kört bírnak, míg a közepes keveréken 30-35 kör tehető meg. A két keverék között egy másodperc a tempókülönbség körönként.