Nemcsak a csapatokat, hanem a gumiszállító Pirellit is nehéz helyzetbe hozzák a 2014-es szabályváltozások. Az olaszok keveslik a szezon előtti három téli tesztet, a lehető leghamarabb hozzá szeretnének jutni egy 2014-es autóhoz, különben nem tudnak megfelelő gumikat készíteni.

F1: Ismét fenyegetőzik a Pirelli 1
F1: Ismét fenyegetőzik a Pirelli 5


Az első téli teszt január végén, két hónappal a szezon kezdete előtt lesz, majd ezt két, szintén négynapos bahreini gyakorlás követi. Január vége azonban késő a Pirellinek, legkésőbb decemberben szeretne körözni egy jövő évi autóval.

„Az elnökünk már pár héttel ezelőtt megmondta, még az idén muszáj tesztelnünk, ellenkező esetben nem tudjuk elkészíteni a gumikat időben” – mondta Paul Hembery motorsport-igazgató Indiában. „A lehető leghamarabb szükségünk lenne egy 2014-es autóra, de már látszik, hogy a csapatok Jerezre is alig lesznek készen, szóval ez nem lesz egyszerű. Mi a legjobb megoldást akarjuk.”

Hembery szerint a színfalak mögött folyamatosak az egyeztetések, de egyre kevesebb esély van arra, hogy összejön egy karácsony előtti teszt. „Nem erőből akarunk átverni bármit, valami közös megegyezésre lenne szükség” – válaszolta Hembery arra a kérdésre, hogy a Pirelli hogyan tud nyomást gyakorolni az F1-re.

A Pirelli csapatokkal való kapcsolata Indiában is elég feszült volt, sokak szerint soha nem okozott még akkora gondot a hólyagosodás, mint amit a lágy keverék produkált a Buddh pályán. A lágy szett alig néhány kört bírt, az élről induló Sebastian Vettel már két kör után lecserélte ezeket az abroncsokat.

A Pirelli a helyzetet látva kiadott egy ajánlást, hogy a lágy gumit maximum 15, a közepeset 30-35 körig használják a csapatok, amelyek ezt persze semmibe vették. Adrian Sutil egy 19 körös etapot csinált végig a lágyakon, míg Kimi Räikkönen 50 kört ment a közepesekkel. A Pirelli szerette volna kötelező érvényűvé tenni az ajánlást, de erre az FIA nem volt hajlandó. „Csalódottak vagyunk amiatt, hogy egyes csapatok semmibe vették az ajánlásunkat, és a javasoltnál hosszabb ideig használták a keverékeket” – idézte Hemberyt a Pirelli verseny után kiadott közleménye.