A riválisoknak egyértelműen nehéz lenyelni, hogy egy pilóta – Sebastian Vettel – és egy csapat – a Red Bull – ennyivel előttük jár, így mindenki igyekszik kideríteni a „titkukat”. Korábban a „titkos” kipörgésgátló, aztán a gyanús motorvezérlés volt a téma, legutóbb pedig a padlólemezbe kötöttek bele – írja a német Auto Motor und Sport.
A BBC F1-es műszaki szakértője, a korábban a Stewartnál és a Jordannél tervezőként dolgozó Gary Anderson nemrég egy – az amúgy mostanában bevezetett újításnak számító – hőkamerás felvételen szúrta ki, hogy az RB9-esen a padlólemez eleje, az orr alatt lévő ún. „tea tray” gyanúsan meleg volt, ami szerinte lehetővé tette, hogy az alkatrész elemelkedjen a pályától és ezzel csökkenjen az autó hasmagassága. (Ami nagyobb aerodinamikai hatékonyságot eredményez.)
A Force Indiánál is felfigyeltek a jelenségre, amely szerintük szabálytalan lenne.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nem hagyhatta figyelmen kívül a dolgot, a felvételek megtekintése után úgy döntöttek, megvizsgálják a Red Bull autóját. Az Indiai Nagydíjon az FIA műszaki főellenőre, Jo Bauer meg is ejtette a tesztet, a „tea tray”-t 300 fokra melegítette, azonban így sem tapasztalt semmilyen alakváltozást.
A Red Bull tehát megint szabályosnak bizonyult, szögezi az Auto Motor und Sport.