Bár a figyelem középpontjában nyilván a negyedik világbajnoki címét megszerző Sebastian Vettel állt az Indiai Nagydíj után, az egyik érdekes mellékszál a Lotusnál történt összezörrenés volt.
Kimi Räikkönen és Romain Grosjean is egykiállásos stratégiával próbálkozott az amúgy gumizabálónak ígérkező futamon, de a finn esetében a hajrában már nem bírták az abroncsok. A csapat végül durva hangnemben szólította fel, hogy engedje el a 3. helyért hajtó csapattársát, míg a 2007-es bajnok az utolsó előtti körben elvégzett kényszerű kiállását követően csak a 7. lett.
Räikkönen: Frankó, hogy későn kezdünk! 1
Räikkönen: Frankó, hogy későn kezdünk! 69


Az ezen a hétvégén következő Abu-Dzabi Nagydíj hivatalos beharangozójában Räikkönen azt mondta, nincs gondja az Indiában történtekkel:
„Megpróbálkoztunk valami eltérővel az egykiállásos stratégiával, nem jött be, de a kétkiállásos verzióval összehasonlítva semmit sem veszítettem a végén letudott második cserémmel. Végig a fékek túlmelegedésével küszködtem, úgyhogy nem tudtam előzni.”
 
Räikkönen eddig kétszer indult Abu-Dzabiban, 2009-ben a versenyképtelen Ferrarival 12. lett, tavaly ellenben a Lotusszal megszerezte első visszatérés utáni győzelmét. Természetesen inkább az utóbbi forgatókönyvet reméli most is.
 
„Ez is csak olyan, mint a többi futam. Tavaly jó eredményem volt, de első alkalommal, 2009-ben egy baromi unalmas versenyem volt. Inkább a jó eredményt szeretném, de nem tudhatjuk, mennyire leszünk erősek, amíg pályára nem lépünk.”
„A Yas Marina jó helyszín. A pályához kapcsolódik egy nagy szórakoztatóközpont, a hajók pedig ott állnak a dokkokban. A szurkolók lelkesek, a szállodából pedig simán el lehet sétálni a pályára, ezt szeretem benne. Szívesebben vagyok megszokott időzónában, ahol normális időben lehet felkelni, normális ütemben folynak a dolgok, az egyik előnye (Abu-Dzabinak), hogy jó későn kezdődik” – utalt arra, hogy az európai nézők igényeihez igazítva helyi idő szerint a legkorábbi edzés is 13 órakor, az időmérő és a futam pedig 17 órakor kezdődik.
Míg a létesítményt és a pálya nyomvonalát csak dicsérni tudja Räikkönen, a 2009-es ferraris futama kimondottan negatív élmény volt számára, arra még egyszer kitért a sajtóanyagban: „Hát, higgyék el, baromi unalmas volt az a verseny. A 12. lettem csak, semmit sem tehettem. Az ilyen futamok nem épp a legjobbak.”