Az Indiai Nagydíjon a vonalvezetés jellege miatt a szokásosnál elnézőbb volt az FIA a pályakiszélesítésekkel kapcsolatban, Abu-Dzabiban viszont rendet és fegyelmet akarnak látni a felügyelők. A szövetség jelezte, hogy minden olyan pályaelhagyást, amellyel valaki előnyt szerez, szankcionálni fognak.
Ez főleg a versenyre vonatkozik, ahol a 6-os, 9-es és 12-es kanyar – a három sikán – bukóterében lehet előnyt szerezni. A csapatmenedzserekkel közölték azt is, hogy a DRS-szabályok betartására is szigorúbban ügyelnek majd.
„Amennyiben két autó egymáshoz közel ér a 8-as kanyarba, és az előrébb álló átvágja a következő sikánt, az ügy jogosulatlan előnyszerzés miatt a felügyelők elé kerül abban az esetben, ha az elöl állónak a korábbinál nagyobb előnye lesz a pályára való visszatérés után” – írta az FIA.
A hátulról támadó úgy szerezhet előnyt, hogy a sikán átvágásával a DRS aktiválásához szükséges egy másodpercen belülre kerül. „Amennyiben bármelyik pilóta ilyen körülmények között használja a DRS-t, jogosulatlan előnyszerzés miatt vizsgálni fogják a felügyelők.”