Kimi Räikkönen az abu-dzabi futam előtt közölte, hogy a Lotustól egyetlen euró fizetést sem kapott még az idei évben. A finn pilóta arról is beszélt, hogy emiatt benne van a pakliban az utolsó két futam kihagyása is, mert „valahol meg kell húzni a határt.”
Nyilván nem segített a helyzeten, hogy Räikkönent a túl hajlékony padlólemez miatt kizárták az időmérőről, ennek azonban végül nem volt hatása a háttérben folyamatosan zajló tárgyalásokra. Räikkönen, a menedzsere (Steve Robertson), valamint a Lotus-tulajdonos Gerard Lopez részvételével két napon keresztül zajlottak „a nagyon intenzív” tárgyalások, amelynek végén sikerült egy mindkét fél számára elfogadható megállapodást kötni az elmaradt bér rendezéséről.
Az Autosport értesülése szerint a megállapodást már csak ügyvédeknek kell ellenjegyezniük. Már most biztosnak tekinthető azonban, hogy Räikkönen Austinban és Interlagosban is ott lesz a rajtrácson.
A veterán szakújságíró, Joe Saward úgy tudja, a räikkönenes megegyezés annak köszönhető, hogy a csapatnak végre-valahára sikerült tető alá hoznia az üzletet a nyáró ta képben lévő befektetőkkel, a Quantum Motorsportsszal. Az új résztulajdonosok által hozott pénz Nico Hülkenberg szerződtetését is lehetővé teszi, úgy hírlik, a quantumosok is őt akarják.
Az időmérőről való kizárás miatt a mezőny végére száműzött Räikkönennek két kanyar után véget ért a versenye Abu-Dzabiban, a nagy tülekedésben koccant az egyik Caterhammel, és eltört a kormányösszekötője. A szerencsétlen incidens ellenére a finn nem bánja, hogy nem a bokszutcából rajtolt, amely ebben az esetben logikusabb megoldásnak tűnt volna.
„Nem érzem úgy, hogy a bokszból kellett volna indulnom” – fogalmazott Räikkönen. „Egyszerűen csak pechem volt, hogy az ütközés a lehető legnagyobb kárt okozta. Belül voltam, nem volt kemény koccanás van Gardével, de a szög nagyon szerencsétlen volt, és tropára ment a kormányzás.”
Romain Grosjean ezúttal nem tudott felállni a dobogóra, de a negyedik hellyel is értékes pontokat szerzett a Lotusnak. „Talán benne lehetett volna a mai versenyben is a dobogó, de ahhoz az első etapot hosszabbra kellett volna nyújtanunk” – magyarázta a francia. „Akkor minden egy kicsit egyszerűbb lett volna. A végén túl veszélyesnek tartottam, hogy Nicót keményen támadjam, fontosabb volt, hogy a negyedik helyért járó biztos pontokat megszerezzem.”
„Inkább kivárásra játszottam, ha Nico Mercedesével problémák lettek volna, rögtön ott lettem volna. De ez nem történt meg.”