A Ferrari fejlesztéseit 2011-ben és 2012-ben is a lassan elavuló maranellói szélcsatorna sokszor hamis adatai hátráltatták, ezért úgy döntöttek, hogy a munkát a Toyota kölni létesítményébe helyezik át, a saját szélcsatornát pedig felújítják.
A csapat technikai igazgatója, Pat Fry az Autosportnak most azt nyilatkozta, hogy a néhány hete újraindított létesítmény éjjel-nappal jár, az eredmények pedig biztatók.
„100 százalékosan használjuk, napi 24 órában, heti hét napban, ahogy szokás. Néhány hete vettük újra használatba, igaz, eltart egy ideig, míg meg tudjuk ítélni, mennyire jó az eszköz. De egyértelműen előrébb léptünk, majd idővel kiderül, hogy teljesült-e minden elvárásunk, azonban a jelek egyelőre biztatóak” – mondta a mérnök, hozzátéve, hogy az érdemi fejlesztési munka mellett egyelőre nagyon sok tesztet is végeznek.
„A megismételhető eredményeket vizsgáljuk, olyan dolgokat végzünk, amiket már a Toyotánál is lefuttattunk, lépésről lépésre ellenőrizzük, hogy ugyanolyan eredményeket látunk-e, és eddig jól is haladunk.”
Bár az 1,6 literes turbós V6-os erőforrások érkezésével a 2014-es szezonban az eddigieknél sokkal nagyobb hangsúlyt kapnak majd a motorok, Fry azt mondja, nem szabad alábecsülni az aerodinamika jelentőségét:
„Az aerodinamika továbbra is nagyon hangsúlyos tényező lesz. Jövőre is nagyon fontos marad, bár az mérleg egy kicsit majd elbillen a motorok irányába, főleg az idény kezdetén. Rögtön a startnál a lehető legjobb erőforrással kell rendelkezni, mert az idény folyamán már nehéz lesz fejleszteni.”