Általános vélemény a paddockban, hogy a csapatok erősen a határán lesznek annak, hogy időben elkészüljenek új autójukkal a következő szezonra. Ugyan még három hónap van az első téli tesztig, de így is szoros határidőket kell tartani a fejlesztésekkel.
„Teljes mértékben a határon leszünk” – mondta Sam Michael, a McLaren sportigazgatója arra a kérdésre, hogy mekkora kihívást jelent elkészülni a január 28-i jerezi tesztre. „Ezekben a napokban éppen szimulációkat, stresszanalízist és fékpados méréseket végzünk. Ezek a tesztek sokkal kifinomultabbak, mint az utolsó nagy szabályváltozásnál, de egyelőre csak az a cél a csapatoknál, hogy ne kövessenek el hibákat.”
„Sok mindent újra kell kezdeni, és épp ezért lehetnek érdekes variációk jövőre. A rajtrács mindkét végén lévő csapatoknál lehetnek gondok az új rendszerekben.”
Alain Prost, a Renault tiszteletbeli nagykövete szerint már mindenki 2014-re hangol. „Már mindenkinek 2014-en jár az esze” – vélekedett a Professzor. „Tavaly ilyenkor még mindenki az aktuális szezonra koncentrált, és sokan azt sem tudták, mi van a motorral, mert a versenyzésre figyeltek.”
„Azóta mindenki felébredt. Az egyik oldalon elég komplex a motorkérdés, és ugyanennyire összetett a motor-kasztni kombináció. Teljesen normális, hogy az évnek ebben a szakaszában néhányan elkezdenek aggódni. Még a három motorgyártó sem lehet optimista, akiknek rengeteg tapasztalatuk van. Lassan azért minden rendben lesz, és nem lesz semmi gond.”
Michael szerint senki számára nem lehet opció az első teszt kihagyása, az idén ezt többen is bevállalták. „Nem tudom elképzelni, milyen előnyökkel járhat az első teszt kihagyása. A pályán való körözés helyett csak a szélcsatornás teszteket lehetne erőltetni, de akkor nem sok derülne ki a megbízhatóságról. Így alapvetően nem jelentene nagy előnyt, ha valaki tovább dolgozik a kasztnin. Szerintem jövőre senki nem akar kihagyni egy tesztet sem, hanem a pályán akar lenni, amikor csak lehet.”