Igaz, hogy a mezőnyben volt néhány előzés, de az Amerikai Nagydíj összességében nem volt túl izgalmas, ami az egykiállásos stratégiának is köszönhető. A Pirelli Austinban ráadásul ultimátumot adott az F1-nek: ha nem teszik kötelezővé a két kiállást, 2014-re is ultrakonzervatív gumikat készítenek, amelyek simán kibírják egy cserével a teljes versenytávot.

F1: Dögunalmas 2014-től félnek a csapatok 1
F1: Dögunalmas 2014-től félnek a csapatok 7


A csapatok szerint komoly veszélyt jelentenek az egykiállásos versenyek, nagyot eshet a sorozat vonzereje. „Ez fontos pontja lesz a következő hetekben esedékes egyeztetéseknek, nem vagyunk olyan helyzetben, hogy megengedhessük magunknak az izgalommentes versenyeket” – mondta Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke.

„Biztos vagyok benne, hogy a Pirellivel megtaláljuk majd a jó megoldást, anélkül, hogy ezzel szívességet tennénk bármelyik csapatnak. Ez fontos a sport és a show szempontjából.”

Christian Horner Red Bull-főnök szerint is hiba lenne, ha az F1-ben uralkodóvá válnának az egykiállásos versenyek. „Meg kell találni az egyensúlyt. Az austini elég statikus verseny volt, és a hozott gumik miatt túl sok kockázat sem volt benne” – magyarázta Horner.

„Fontos, hogy ne nehezítsük meg túlságosan a Pirelli dolgát, és meglegyen a jó kontraszt a kopás és a megbízhatóság között. Többféle stratégiára van szükség, az nem jó, ha a versenyek egykiállásossá válnak.”

De nem mindenki aggódik a gumihelyzet miatt, Ross Brawn szerint a szabályváltozások miatt lesz éppen elég akció jövőre. „Kötve hiszem, hogy a megbízhatóság százszázalékos lesz, szóval bőven lesz esemény” – vélekedett a Mercedes főnöke. „Legalább egy olyan évünk lesz, hogy a versenyzést ez fogja meghatározni, így nem feltétlenül szükséges az aggodalom a konzervatív gumik miatt. Ha kezdenek letisztulni a dolgok, akkor is elkezdhetünk foglalkozni a gumikkal.”