A Brazil Nagydíjon nyolc szezon után búcsúznak a 2,4 literes V8-as motorok, hogy jövőre turbós, 1,6 literes V6-osoknak adják át a helyüket. Az utolsó V8-as verseny apropóján a Renault Sport végzett egy kis összesítést saját motorjáról.

F1: Őrült statisztikákkal búcsúznak a V8-asok 1
F1: Őrült statisztikákkal búcsúznak a V8-asok 5


A Renault a V8-as éra legsikeresebb gyártója, a lehetséges nyolcból öt-öt konstruktőri és egyéni vb-címet szerzett. A Renault-motoros autók 59 győzelmet arattak, vagyis a futamok negyven százalékán a Renault volt a győztes. A 65 pole mellett 55 leggyorsabb kör is összejött, összesen 3665,5 ponttal.

A 2013-as konfiguráció 750 lóerős, 18 ezres legmagasabb fordulatszámmal, tömege 95 kilogramm. A Renault összesen 1271 motort épített, 683-at pályára, 588-at fékpados tesztekre. Több mint kétmillió kilométert tettek meg az egyenként ötezer komponensből álló motorokkal, összesen 7,6 millió alkatrész fogyott.

Dugattyúból 21 800-at használt el a Renault, kipufogószelepből 45 900 volt a fogyasztás. Nyolc év alatt 22 ezer gyújtógyertyát és 10 600 olajszűrőt használtak el a csapatok.