Noha jövőre nagy szabályváltozások jönnek a Forma-1-ben, a zsinórban négy világbajnoki címnél tartó Red Bull nem épít teljesen új autót. Az RB10-es természetesen igazodik a V6-os turbómotorok, és az új aerodinamikai előírások jelentette kihíváshoz, de ehhez nem kell az utolsó csavarig áttervezni az idei autót.
„Adrian úgy jellemezné az RB10-est, hogy az idei autónk unokatestvére” – mondta Christian Horner csapatfőnök. „Vannak elemek, amelyeket egy az egyben átemelünk, az RB10-es DNS-ét is elődjétől örökli. A motorok nagyon mások lesznek jövőre, így a kipufogónk is, de az aerodinamika jövőre is nagyon fontos szerepet játszik majd.”
Horner főleg a megbízhatóság miatt aggódik, mert az új motorok sokkal hűtésigényesebbek. „A motorokkal az ismeretlenbe megyünk jövőre. Valószínűleg minden gyártó küzd megbízhatósági problémákkal, mert a motorok egyrészt kihegyezettebbek a V8-asoknál, komplikáltabb az elektronikájuk, és ott a nagy turbófeltöltő is. Ezektől teljesen másmilyen lesz a versenyzés.”
„Úgy érzem, sikerült a lehető legbonyolultabb motorformulára váltani, amiről csak álmodni lehetett, és az egész biztosan pokoli drága. Minden csapatnál 50:50 az esély, hogy eljut-e a célig az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon.”