Vad, veszélyes, mégis csábító kor a hatvanas évek vége, a hetvenes évek eleje. Mikor az olajpusztító civilizációnk lábujjhegyre állva elérte a Holdat, miközben az élet odalent színes volt és harsány, szinte vasfüggönytől függetlenül. Amerika ontotta a vérlázítóan izgató izomautókat, csak képzeljük magunk elé a gyártósort, ahol Dodge Charger R/T-k készülnek váltott műszakban. Két gumiégetés között, és száz gallon üzemanyaggal arrébb pedig LSD mámorban úszó tömeg előtt tépi a húrokat Jimi Hendrix.

Hogy miről jutott eszembe ez az egész? Jochen Rindt történetéről. Mert akkor a Forma-1 is másképp volt jó. Több dráma, több őrült hős, és sajnos, több halál jellemezte a sportot.

F1: Aki halála után lett világbajnok 1
Jochen Rindt – 1969 Német Nagydíj (forrás: tumblr.com)

Az osztrák volánforgató zseni 1970-ben lelte halálát egy monzai edzésen. A Ferrarik gyorsabbak voltak, ezért Colin Chapman csapatánál úgy döntöttek, hogy „győzelem vagy halál” alapon az összes szárnyat leszerelik a Lotusról a nagyobb végsebesség érdekében. A merész döntés végzetesnek bizonyult, de a bajnokság négy versenyén már senki sem szerzett elég pontot, hogy behozza Rindt előnyét. Ma már nem fordulhatna elő ilyen őrültség…

Számok, amelyek keveset árulnek el Jochen Rindt-ről

Rindt 1964-1970 között kereken 60 versenyen indult, 6-szor nyert, 10-szer állt az első rajtkockában. Győzelmeit 9 hónapon belül érte el: az 1969-es Amerikai Nagydíjon kezdődött a nagy sorozat a Lotusszal, ami az 1970-es Német Nagydíjon ért véget. Rindt négyszer nyert zsinórban, és toronymagas favorit volt hazája első steiermarki versenyén is, ahol, ez a sors fintora, motorhiba miatt kiesett. Monzában már megnyerhette volna a bajnokságot. – f1classic.blog.hu

Aki szeretne többet tudni a baleset körülményeiről, a korban halálosan veszélyes autók között is időzített bombának tűnő Lotusokról, illetve magáról a hihetetlen tehetséges osztrák pilótáról, lapozzon bele az f1classic.blog.hu témába vágó cikkébe, megéri.

F1: Aki halála után lett világbajnok 2

Jochen Rindt és csapatfőnöke, Colin Chapman. Ha utóbbi nem lett volna a tömegcsökkentés fanatikus megszállottja, és nem tett volna meg minden radikális, veszélyes lépést a győzelemért, az osztrák pilóta talán nem csatlakozik a tragikus halált halt versenyzők sorához.