A 2006-tól a 2013-as idény végéig használt, teljesítmény tekintetében gyakorlatilag egyenlő, a megbízhatóság szempontjából pedig már-már bombabiztos 2,4 literes V8-as motorok után, 2014 új fejezetet nyit a Forma-1-ben az új, 1,6 literes V6-os turbós erőforrásokkal.
Az elmúlt fél évben többször felröppent, hogy a három gyártó (a Renault, a Mercedes és a Ferrari) közül a Mercedes építette a legjobb motort a jövő évre, de a Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry úgy véli, nem az erő dönt majd 2014-ben.
„A motorok között elsősorban a megbízhatóság jelenti majd a fő különbséget. Nagyon bonyolult technikáról van szó, a pilótánkénti évi öt erőforrás pedig nagyon kevés” – utalt arra a szakember, hogy a „sima” belsőégésű motor mellett immár a jóval hangsúlyosabb KERS és a turbó is hibaforrást jelent majd.
„Nem hiszem, hogy nagy teljesítménykülönbség lesz a gyártmányok között. Esetleg a futamon kap majd jelentőséget a dolog, amikor a fogyasztás diktálja majd a teljesítményt” – célzott a jövő évben a versenyre 100 literben maximált üzemanyag-mennyiségre.
Sokan – köztük például a Ferrari évek óta hangosan panaszkodó elnöke, Luca di Montezemolo – úgy vélik, hogy 2014 végre háttérbe szorítja az aerodinamika dominanciáját, és a motoroké lesz a főszerep. Fry szerint erre nem érdemes várni.
„Az aerodinamikai előírások elég egyértelműek, de úgy vélem, lesz lehetőség néhány eltérő értelmezésre. Lesznek korábban nem látott megoldások. Az aerodinamika ugyanolyan fontos marad, mint az elmúlt 15 évben volt.”