A Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry elismerte, hogy a csapat gyakorlatilag már a nyári szünet előtt elbukta az idei bajnokságot. A Kanadai Nagydíjra vitt fejlesztések zsákutcát jelentettek, és ezt a kisiklást már nem tudta helyrehozni az istálló.

F1: Már Kanadában elszállt a Ferrari 1
F1: Már Kanadában elszállt a Ferrari 5


A Ferrari vesszőfutását korábban a félrekalibrált szélcsatornára vezették vissza, de Fry szerint nem ez volt a döntő. „Nem hiszem, hogy ezt a szélcsatornára lehet fogni” – vélekedett Fry. „A télen nagyon jól dolgoztunk, és folyamatosan fejlődtünk. Az első fejlesztési csomag nagyon jól működött, talán jobban is, mint amire számítottunk.”

„Minden a Kanadai Nagydíjon kezdődött, ahova új felső részt vittünk. Akadt néhány probléma, amit nem értettünk, próbáltuk kiküszöbölni a hibákat. Úgy gondolom, hogy a fejlesztési potenciálunk itt bicsaklott meg, egyszerűen nem találtuk meg, mit rontottunk el.”

Fry szerint a Pirelli gumiváltása sem jött jól a csapatnak, mert az eredeti szerkezetű abroncsok teljesen véletlenül pont az autó erősségeit domborították ki. „Az autó kíméletes volt a gumikkal, a felmelegítésükkel viszont küszködtünk. Erre kaptunk egy túlmelegedésre hajlamos gumit, amivel hirtelen nem volt többé gond a gyors felmelegítés.”

„Ez nem okos tervezés vagy szimuláció következménye volt, egyszerűen kedvezett nekünk a gumiválasztás. A váltás után pedig visszaestünk, mert akkor már nem kedveztek nekünk a gumik. De mindig a mi dolgunk, hogy az adott körülmények között működjön jól az autó.”