A szabályváltoztatások mellett arról is döntött az F1 stratégiai munkacsoportja és az F1 Commission hétfőn, hogy 2015-től költségplafont vezetnek be a Forma-1-ben. Ez a korábbi FIA-elnök Max Mosley nagy álma volt, a harmincmillió fontos, később negyvenmilliósra emelt limit ellen azonban a csapatok folyamatosan és hangosan tiltakoztak. 11-14 milliárd forint valóban kissé szűkös keret is lett volna.

F1: Csak egy nyers ötlet az új költségplafon 1
F1: Csak egy nyers ötlet az új költségplafon 5


Az elmúlt években a laza költségkorlátozási egyezménnyel (RRA) próbálták kordában tartani kiadásaikat a csapatok, ez a megoldás azonban semennyire sem volt hatékony.

A költségplafon bevezetésének kimondásával egyelőre csak az első lépést tette meg az F1, mert a javaslatnak tulajdonképpen egyetlen részlete sincs kidolgozva. Nem tudni, hogy mennyi lesz a limit, és azt sem, hogy milyen területeteket érint majd. A részleteket egy munkacsoport dolgozza majd ki, vagyis biztosra vehető, hogy sok adok-kapok lesz még a témában.

A munkacsoport az FIA tagjaiból, valamint a csapatok és a kereskedelmi jogok tulajdonosának képviselőiből áll majd. Borítékolható, hogy nem fognak könnyen közös nevezőre jutni.