Kobajasi Kamui a 2009 végi toyotás bemutatkozása után gyorsan a Forma-1-es nézők egyik kedvencévé vált, így sokan sajnálták, amikor 2012 végén a Sauber nem hosszabbított vele és kimaradt a 2013-as idényből.
A japán pilóta persze nem mondott le az F1-ről, pénzt gyűjtött a hazai támogatóitól, szurkolóitól, miközben a Ferrari GT-versenyzőjeként és alkalmi F1-es tesztelőjeként dolgozott idén. Úgy tűnik, a kitartás meghozza a gyümölcsét, 2014-ben újra ott lesz a rajtrácson, a Caterhamnél.
F1: Visszatér mindenki kedvenc kamikazéja? 1
F1: Visszatér mindenki kedvenc kamikazéja? 11


A hírek szerint a mezőny végi kiscsapat a francia Charles Picet és a holland Giedo van der Gardét is elküldené, az egyik helyet a svéd újonc, Marcus Ericsson kapná, mellé pedig tapasztalt, de pénzes pilóta kell, így lett első számú jelölt Kobajasiból.
A Caterhamnél ugyan idén végig képben volt a szintén kispadozó Heikki Kovalainen, de a finn versenyző köztudottan nem rendelkezik szponzorokkal, ahogy a Force Indiától ejtett Paul di Resta támogatói csomagja is igen kicsi Kobajasi állítólag 6 millió eurós pakkjához képest.
Kobajasi visszatérését Bernie Ecclestone is üdvözölné, hiszen a japán piac van annyira jelentős, hogy legyen F1-pilótája, és a sportágba 2015-ben visszatérő, a szuzukai pályát birtokló Honda is örülne ennek.