A McLaren 2013-ban az utóbbi évtizedek egyik leggyengébb szezonját produkálta, legutóbb 1980-ban fordult elő, hogy a wokingiak autója dobogós helyezésig sem jutott. Az év egyértelműen súlyos kudarc volt, de a csapatfőnök szerint hasznukra válik majd ez.
F1:  A McLarennek kellett a seggberúgás 1
F1:  A McLarennek kellett a seggberúgás 7


„A kudarc fájdalmas dolog, de néha szükség van az ilyen fenékbe billentésre egyéni és szervezeti szinten is. Optimista típus vagyok, szóval úgy vagyok vele, hogy ez nem volt valami jó, de a jövőt illetően olyan döntésekre kényszerített minket az idei év, amiket tavaly télen még biztosan nem hoztunk volna meg, mert Ausztráliáig azt hittük, mindent jól csinálunk” – magyarázta az Autosportnak Martin Whitmarsh.
„Nem ülhetünk a babérjainkon azt gondolva, hogy nem kell változtatni semmin, mert valóban nem végeztünk elég jó munkát. Szóval ebben az atmoszférában könnyebb meglépni a változtatásokat, a változások pedig minden szervezetnél elengedhetetlenek. Viszont olyankor nehezebb bevezetni őket, ha elégedettek vagyunk magunkkal.” 
A McLarent 2009 óta irányító főnök elismerte, hogy a pocsék év miatt az állása elvesztése is megfordult a fejében:
„Igen, bizonyos szinten tartottam ettől. De a legnagyobb nyomást én magam helyezem önmagamra. Ha leesik egy kerék, én vagyok a felelős. Ha az autó nem elég jó, én vagyok a felelős. Ha a pilóta hibázik, akkor is én vagyok a felelős. Beszélhetnek elvárásokról, de a legnagyobb elvárásokat én magam támasztom önmagammal szemben.”
A wokingi csapat jövőre átmeneti évet él majd, hiszen Kevin Magnussen személyében újoncot vetnek be, miközben az új turbókorszakban a Mercedes-partnerség utolsó idényét töltik, mielőtt 2015-ben visszatér majd régi szállítójuk, a Honda. Whitmarsh szerint fényes jövő vár rájuk:
F1:  A McLarennek kellett a seggberúgás 8


„A Honda-partnerség a következő 10 évre bebiztosítja, hogy élcsapat legyünk. Ez már biztos, és a gazdasági jövőnk is nagyon stabil, kevés csapat áll ilyen jól.”
 
Ami a pénzügyi hátteret illeti, a McLarent az idény végén elhagyta a névadó szponzor Vodafone, és a csapat eddig nem jelentette be a következő fő támogatót, de az F1-es bevételeik növekedése miatt azért nem állnak rosszul.
Az olasz Omnicorse egyébként úgy tudja, hogy a Vodafone távozása miatt Wokingban komolyan fontolgatják, hogy a csapat visszatér a hagyományos színéhez, a narancssárgához – ez legkésőbb január 25-én kiderülhet, ugyanis állítólag akkor tartják majd az MP4-29-es bemutatóját. Hivatalos bejelentés még nincs, de a lap szerint a McLaren ezt a dátumot egyeztette a többi csapattal, hogy elkerüljék a leleplezések ütközését.