A McLaren 2013-ban az utóbbi évtizedek egyik leggyengébb szezonját produkálta, legutóbb 1980-ban fordult elő, hogy a wokingiak autója dobogós helyezésig sem jutott. Az év egyértelműen súlyos kudarc volt, de a csapatfőnök szerint hasznukra válik majd ez.
„A kudarc fájdalmas dolog, de néha szükség van az ilyen fenékbe billentésre egyéni és szervezeti szinten is. Optimista típus vagyok, szóval úgy vagyok vele, hogy ez nem volt valami jó, de a jövőt illetően olyan döntésekre kényszerített minket az idei év, amiket tavaly télen még biztosan nem hoztunk volna meg, mert Ausztráliáig azt hittük, mindent jól csinálunk” – magyarázta az Autosportnak Martin Whitmarsh.
„Nem ülhetünk a babérjainkon azt gondolva, hogy nem kell változtatni semmin, mert valóban nem végeztünk elég jó munkát. Szóval ebben az atmoszférában könnyebb meglépni a változtatásokat, a változások pedig minden szervezetnél elengedhetetlenek. Viszont olyankor nehezebb bevezetni őket, ha elégedettek vagyunk magunkkal.”
A McLarent 2009 óta irányító főnök elismerte, hogy a pocsék év miatt az állása elvesztése is megfordult a fejében:
„Igen, bizonyos szinten tartottam ettől. De a legnagyobb nyomást én magam helyezem önmagamra. Ha leesik egy kerék, én vagyok a felelős. Ha az autó nem elég jó, én vagyok a felelős. Ha a pilóta hibázik, akkor is én vagyok a felelős. Beszélhetnek elvárásokról, de a legnagyobb elvárásokat én magam támasztom önmagammal szemben.”
A wokingi csapat jövőre átmeneti évet él majd, hiszen Kevin Magnussen személyében újoncot vetnek be, miközben az új turbókorszakban a Mercedes-partnerség utolsó idényét töltik, mielőtt 2015-ben visszatér majd régi szállítójuk, a Honda. Whitmarsh szerint fényes jövő vár rájuk:
„A Honda-partnerség a következő 10 évre bebiztosítja, hogy élcsapat legyünk. Ez már biztos, és a gazdasági jövőnk is nagyon stabil, kevés csapat áll ilyen jól.”
Ami a pénzügyi hátteret illeti, a McLarent az idény végén elhagyta a névadó szponzor Vodafone, és a csapat eddig nem jelentette be a következő fő támogatót, de az F1-es bevételeik növekedése miatt azért nem állnak rosszul.
Az olasz Omnicorse egyébként úgy tudja, hogy a Vodafone távozása miatt Wokingban komolyan fontolgatják, hogy a csapat visszatér a hagyományos színéhez, a narancssárgához – ez legkésőbb január 25-én kiderülhet, ugyanis állítólag akkor tartják majd az MP4-29-es bemutatóját. Hivatalos bejelentés még nincs, de a lap szerint a McLaren ezt a dátumot egyeztette a többi csapattal, hogy elkerüljék a leleplezések ütközését.