Köztudott, hogy a Forma-1-ben idén vadonatúj, hangsúlyos hibrid rendszerrel kombinált, 1,6 literes turbós V6-os erőforrások váltják a korábbi motorokat. Az új erőforrások természetesen az autók tervezésénél is központi szempontot jelentenek, így az ezt házon belül összehangolni képes csapatok – a Ferrari és a Mercedes, és a Renault-val kiemelt kapcsolatot ápoló Red Bull – előnyben lesznek, vélik Maranellóban.
„A Ferrari egyik óriási előnye, hogy egy helyen készül a kasztni és a motor. Ez minden évben előny, de az idén, amikor a beépítés, az integrálás az új erőforrás miatt sokkal fontosabb, még jelentősebbé válik” – mondta az olaszokhoz ősszel visszatért technikai főnök, James Allison.
A Ferrari motorfőnöke Luca Marmorini is kiemeli, hogy nem pusztán a motor teljesítményén múlik majd az autók versenyképessége:
„Talán túl nagy hangsúlyt kaptak eddig a motorok. Valóban nagy változást jelent az új erőforrás, de az igazán komplex feladat az, hogy versenyképes autót hozzunk össze vele. A Ferrarinál a részlegek közös projektként is foglalkoztak ezzel.”
„A motorrészlegnél ez kiemelten fontos volt a megbízhatóság miatt is. Minden, az erőforrást érintő döntésünk a kasztnit készítő szakemberekkel folytatott egyeztetés után született, hiszen az autó győz, nem a motor önmagában.”