Míg a Mercedes-csapat 2012-ben, harmadik F1-es évében szégyenszemre csak a konstruktőri bajnokság 5. helyén zárt, az alakulat 2013-ban végre felfelé indult. Lewis Hamilton és Nico Rosberg együtt nyolc pole pozíciót és három futamgyőzelmet szerzett, a csapat pedig a Ferrarit is megelőzve a bajnokság 2. helyén zárt az amúgy érinthetetlen Red Bull mögött.
A Mercedes motorsportfőnöke, egyben az F1-csapat társfőnöke, Toto Wolff csak félszívvel örül a tavalyi eredményeknek, ezek miatt ugyanis mind a stuttgarti céges központ, mind a szurkolók részéréről igen nagy nyomás nehezedik majd rájuk, hátrafelé pedig nem haladhatnak 2014-ben.
„Nem, nem fér bele, hogy rosszabbul teljesítsünk. Ha a harmadik-negyedik helyen zártunk volna, akkor lehetne mondani, hogy van még hova fejlődni, mielőtt bajnokok leszünk, de így az elvárások már nagyon nagyok, pedig bajnoki címet nyerni egyáltalán nem könnyű, sőt nagyon is nehéz” – idézte az Autosport az osztrák szakembert.
„Nem ugyanaz, mint futamokat nyerni, ugyanis a bajnoki címhez mindennek a helyén kell lenni. Állíthatjuk biztosra, hogy bajnoki esélyek vagyunk? Nem.”
Wolff szerint nagyon észnél kell lenni, meg kell találni a középutat az elvárásokat tekintve.
„Az optimizmus mindig veszélyes. Jobb pesszimistán bizakodni. Inkább legyünk pesszimisták úgy általánosságban. Semmit sem szabad biztosra venni. Persze ugyanakkor a túlzott borúlátással sem szabad elrontani a dolgokat. Annyit tudok, hogy komoly munkát fektettünk az új motor, az új erőforrás kifejlesztésébe, szerintem jó úton járunk.”
Tavaly nyár óta az a hír járja, hogy a Mercedes áll majd elő a legerősebb új motorral, de Wolff ezt a témát is óvatosan kezeli:
„Hogy mit csinál a Ferrari vagy a Renault? Nos azt nem tudhatom. Biztos vagyok benne, hogy ott is okos emberek vannak, akik jó munkát végeznek, de ez csak jósolgatás. Nem tudhatjuk. Csak pletykák, szóbeszédek vannak, csak arra alapul minden, hogy X mondott valamit Y-nak, miközben valószínűleg egyiküknek sincs fogalma semmiről.”
„Emlékszem, hogy mit láttam Viryben (Viry-Chatillon, a Renault motorközpontja) és Maranellóban, ott sem hülyék dolgoznak! Nagyon okos emberek teszik a dolgukat, kétlem, hogy bármelyik motorgyártó is komolyabb előnyben lesz majd.”