A Ferrari főmérnöke, Pat Fry szerint az idén soha nem látott esély kínálkozik arra, hogy a csapatok teljesen melléfogjanak az autójukkal. Lassan mindenki a célegyenesbe fordul, három hét van hátra az első jerezi tesztig, amelyen először viszik pályára az 1,6-os V6-os turbómotorral szerelt autókat. A csapatoknak nemcsak az új motor jelentett fejtörést a felkészülés során, az új aerodinamikai szabályok és hűtési követelmények is okoztak nehézségeket.
„Azt hiszem, ez egyike lesz azoknak az években, amikor folyamatosan fejleszteni kell az autót ahelyett, hogy hűtési problémákat oldanánk meg” – mondta Fry. „Minden évben rengeteg erőforrást emészt fel, ha valaki elszúrja a hűtést: már mi is jártunk így a Ferrarinál, és korábbi csapatomnál, a McLarennél is, ezek elvesztegetett hónapok.”
„Minden korábbinál komolyabbak a 2014-es változások, óriási a sansz, hogy valaki teljesen melléfogjon az autóval. Remélhetőleg mi jól dolgoztunk, de biztos, hogy januárban sokan vakarják majd a fejüket.”
Fry azt feltételezi, hogy minden gyártónak egyedi hűtésigényű a motorja, emiatt nagy különbségek lehetnek idén az autók megjelenésében. „Érdekes lesz, ki hogyan oldja meg a hűtést, én arra számítok, hogy drámai különbségek lesznek az autók között.”
Az új Ferrari várhatóan ezen a héten esik át a kötelező FIA-törésteszten, bemutatója január 23-án, 24-én vagy 25-én lehet. Nagyon valószínű, hogy a Ferrari felhagy a tavalyi és tavalyelőtti vonórudas felfüggesztéssel való kísérletezéssel, az idei autó – amelynek nevét internetes szavazáson a közönség dönti el – ismét nyomórudakat használ.