A Ferrari főmérnöke, Pat Fry szerint az idén soha nem látott esély kínálkozik arra, hogy a csapatok teljesen melléfogjanak az autójukkal. Lassan mindenki a célegyenesbe fordul, három hét van hátra az első jerezi tesztig, amelyen először viszik pályára az 1,6-os V6-os turbómotorral szerelt autókat. A csapatoknak nemcsak az új motor jelentett fejtörést a felkészülés során, az új aerodinamikai szabályok és hűtési követelmények is okoztak nehézségeket.

F1: Ezt az évet kegyetlenül el lehet szúrni! 1
F1: Ezt az évet kegyetlenül el lehet szúrni! 5


„Azt hiszem, ez egyike lesz azoknak az években, amikor folyamatosan fejleszteni kell az autót ahelyett, hogy hűtési problémákat oldanánk meg” – mondta Fry. „Minden évben rengeteg erőforrást emészt fel, ha valaki elszúrja a hűtést: már mi is jártunk így a Ferrarinál, és korábbi csapatomnál, a McLarennél is, ezek elvesztegetett hónapok.”

„Minden korábbinál komolyabbak a 2014-es változások, óriási a sansz, hogy valaki teljesen melléfogjon az autóval. Remélhetőleg mi jól dolgoztunk, de biztos, hogy januárban sokan vakarják majd a fejüket.”

Fry azt feltételezi, hogy minden gyártónak egyedi hűtésigényű a motorja, emiatt nagy különbségek lehetnek idén az autók megjelenésében. „Érdekes lesz, ki hogyan oldja meg a hűtést, én arra számítok, hogy drámai különbségek lesznek az autók között.”

Az új Ferrari várhatóan ezen a héten esik át a kötelező FIA-törésteszten, bemutatója január 23-án, 24-én vagy 25-én lehet. Nagyon valószínű, hogy a Ferrari felhagy a tavalyi és tavalyelőtti vonórudas felfüggesztéssel való kísérletezéssel, az idei autó – amelynek nevét internetes szavazáson a közönség dönti el – ismét nyomórudakat használ.