Amellett, hogy új, sokkal hangsúlyosabb energia-visszanyerő rendszerrel kombinált, 1,6 literes V6-os turbómotorok és alaposan átfazonírozott aerodinamikai megoldások jönnek az F1-ben, a versenyzőknek és a csapatoknak a fogyasztásra is kiemelt figyelmet kell fordítaniuk, ugyanis 2014-ben már szigorú megkötés, óránként 100 kg üzemanyag áll majd csak rendelkezésre.
A Ferrari egyik technikai főnöke, James Allison az Autosportnak azt mondta, hogy a mérnökök igen tanulságosnak találták Fernando Alonso visszajelzéseit ebben a tekintetben, miután a spanyol még  karácsony előtt kipróbálta a 2014-es autót szimulátoron. Új vezetési stílust kell tanulni, és a mérnököknek is új prioritásokhoz kell hozzászokni. 
F1: Spórolást tanulnak Alonsóék 1
F1: Spórolást tanulnak Alonsóék 5


„Alonso dolgozott a szimulátoron és nagyon érdekes dolgokat mondott nekünk. Fernando lényeges visszajelzéseket szolgáltatott, amiknek nagyon jó hasznát vehetjük majd az edzések és a futamok tervezésében” – kezdte az angol szakember. 
„Az edzéseken az autónak több elektromos energia áll majd rendelkezésére és a fogyasztási limiten lehet hajtani, de a futam egész más lesz. Egyes futamokra a 100 kg-os mennyiség simán megfelel, de lesznek olyan versenyek, amikor minden egyes körben figyelni kell majd a fogyasztást.”
„Ezt az újfajta vezetési módot ki kell gyakorolni, meg kell tanulni, hogy legyünk gyorsak túl sok üzemanyag felhasználása nélkül” – festett nem túl biztató képet Allison.
A fogyasztásra való kiemelt odafigyelés mellett a turbómotorok egészen eltérő erőleadása is új kihívás lesz a versenyzőknek, erről nemrég Jenson Button beszélt: „Méter hosszú gázpedál kell majd ahhoz, hogy jól kezelhessük a motor nyomatékát” – utalt arra a 2009-es bajnok, hogy mennyire finoman, érzéssel kell majd hajtani a 2014-es autókat.
Szintén a Ferrarihoz kapcsolódó hír, hogy a német Auto Motor und Sport szerint a maranellói cég valóban pályán teszteli már az idei motort. Egy korábbi, a fioranói tesztpályán rögzített videón már gyanús volt, hogy a LaFerrariban nem a saját V12-ese muzsikál, a szaklap fotói pedig alátámasztják ezt. 
A szupersportkocsi tetején rendellenesen nagy a légbeömlő, a kipufogóból – az idei F1-es szabályoknak megfelelően – csak egy középső kivezetés akad, a kasztnin pedig sárga figyelmeztető matricák láthatók, amelyek a 2014-ben a korábbinál sokkal nagyobb szerepet kapó KERS (pontosabban ERS) jelenlétére utalnak.