A Forma-1-es csapatok csúcstalálkozóra hívták a Nemzetközi Automobil Szövetség vezetőit, a megbeszélést január 22-én tartják Genfben. A csapatok a jövő új szabályait szeretnék keretbe foglalni, illetve megkezdenék az egyeztetéseket a tervezett költségplafonról.
A csapatok és az FIA tavaly állapodott meg arról, hogy az eddiginél szigorúbb költségkontrollt vezet be 2015-től, konkrétumok azonban eddig egyik oldal részéről sem hangzottak el. A fókusz azon lesz, hogy a csapatok működésének pontosan mely részeire vonatkozzon a költségplafon, júniusig szeretnének megállapodni erről a csapatok.
Már most borítékolható, hogy nehéz lesz mindenki számára megfelelő megoldást találni. Ha a költségplafont túl magasan húzzák meg, abból nem profitálnak a kiscsapatok, ha viszont túl alacsonyan, a nagyok fognak tiltakozni. A Ferrari korábban olyan javaslattal állt elő, hogy kezeljék külön, és így állapítsanak meg külön költséghatárt a motort is maguknak gyártó gyári csapatok, illetve a motort és sok más egyéb alkatrészt is másoktól vásárló istállókat.
„Mi egy, a korábbiaktól különböző javaslatot tettünk le az asztalra. Mert legyünk őszinték: ez az egész inkább a nagyobb csapatok helyzetét befolyásolja, nem pedig azokét, amelyek haldokolnak” – mondta Stefano Domenicali, a Ferrari csapatfőnöke.
„Így megtarthatnánk az egyensúlyt a bevétel és a kiadás között, úgy, hogy mindenkinek az egyedi igényeihez alkalmazkodunk.”
Eric Boullier, a Lotus főnöke szerint olyan megoldás kell, amely minden csapat versenyképességét biztosítja. „Versenyképes helyzetet kell teremtenünk, amelyben a csapatok nagy része a dobogóért küzdhet. Ha mindig ugyanaz a győztes, az veszélyezteti az F1 jövőjét. Stabilitást kell teremtenünk, de úgy, hogy fenntartjuk a versenyzés izgalmát.”