Az idei F1-es autók teljesítménye 600 lóerő körüli lesz az 1,6-os turbómotorokkal, ehhez 160-at tesz hozzá a korábbinál sokkal hatékonyabbá váló, a hajtáslánc szerves részét képező energiavisszanyerő-rendszer. Vagyis a motor a szó szoros értelmében nem az autó kizárólagos energiaforrása lesz, ezért választotta a Renault is a Power Unit (erőforrás) Energy F1 hivatalos nevet.
A V6-os turbókat hat fő részegységre lehet bontani, ezek a belsőégésű motor (ICE); a kinetikus motorgenerátor (MGU-K); a hőenergiájú motorgenerátor (MGU-H); az akkumulátor (ES); a turbó (TC) és a vezérlőelektronika (CE). Az eddigi nyolc motor helyett minden részegységből maximum ötöt lehet felhasználni.
A Renault Sport új képeket hozott nyilvánosságra az Energy F1-ről, vagyis az új 1,6-os V6-os turbómotorról. Egyetlen porcikája sem maradt rejtve.
A Renault Sport új képeket hozott nyilvánosságra az Energy F1-ről, vagyis az új 1,6-os V6-os turbómotorról. Egyetlen porcikája sem maradt rejtve.
Fotó megosztása:
A V6-os turbókat hat (a képen öt) fő részegységre lehet bontani, ezek a belsőégésű motor (ICE); a kinetikus motorgenerátor (MGU-K); a hőenergiájú motorgenerátor (MGU-H); az akkumulátor (ES); a turbó (TC) és a vezérlőelektronika (CE)
A V6-os turbókat hat (a képen öt) fő részegységre lehet bontani, ezek a belsőégésű motor (ICE); a kinetikus motorgenerátor (MGU-K); a hőenergiájú motorgenerátor (MGU-H); az akkumulátor (ES); a turbó (TC) és a vezérlőelektronika (CE)
Fotó megosztása:
Beépítési mód az autóba
Beépítési mód az autóba
Fotó megosztása:
Ilyen ábrákat láthatunk majd féktávokon, a fékezés végén, kigyorsításnál, illetve előzésnél
Ilyen ábrákat láthatunk majd féktávokon, a fékezés végén, kigyorsításnál, illetve előzésnél
Fotó megosztása:
A V6-os turbókat hat (a képen öt) fő részegységre lehet bontani, ezek a belsőégésű motor (ICE); a kinetikus motorgenerátor (MGU-K); a hőenergiájú motorgenerátor (MGU-H); az akkumulátor (ES); a turbó (TC) és a vezérlőelektronika (CE)
A Renault Sport F1 motorfőnöke, Rob White hangsúlyozta, hogy nem kell tartani attól, hogy az új erőforrások „elrontják” a Forma-1-et, vagy hogy sokkal lassabbak lesznek az autók.
„A rövid válasz: igen. Ez a kezdetben nagyon elméleti kérdés mostanra minden szempontból egyre valósabb lett, azonban aggodalomra semmi ok. Nyilván továbbra is csak a virtuális világról beszélünk, a pályáról még nincs tapasztalatunk, de a fékpadon végzett méréseink alapján az erőforrás a optimista becsléseket hozta.”
„Úgy véljük, hogy az erőforrás nagy teljesítményt biztosít majd, bőven eleget ahhoz, hogy az autók gyorsak lehessenek. Az más motor és az új aerodinamikai szabályok miatt az autók egy kicsit másképp adják majd le a teljesítményt, más lesz a vezetési élmény, de nem kétséges, hogy komoly tempót látunk majd a pályán.”
Ilyen ábrákat láthatunk majd féktávokon, a fékezés végén, kigyorsításnál, illetve előzésnél
Bár az új aerodinamika, az új erőforrások, az üzemanyag-fogyasztási limit és egyebek miatt az autók viselkedése és a vezetés változni fog, a Renault-szakember mindenkit biztosít arról, hogy ezután is igazi versenyek lesznek.
„Idén nagyon sok szempont befolyásolja majd a végeredményt, kiszámíthatatlanabb lesz a Forma-1, de a többség úgy véli, hogy a kiszámíthatatlanság csak jót tesz a sportnak. Persze az alapvető dolgok megmaradnak: most is 22 autó lesz a rajtrácson és az győz, akit elsőként intenek le. Közben ugyanúgy lesznek csaták a pályán, szóval valódi verseny lesz.”
„A versenyek végigvitele jelenti majd a fő különbséget 2013-hoz képest. Ezer módon lehet ugyanazt elérni, így eltérő forgatókönyvek, más és más lehetőségek szerint lehet a teljesítményt felhasználni. Bár az eszközök újak lesznek, az alapok ugyanazok maradnak majd a futamokon. Végső soron most is a versenyzőkön múlik majd, mit hoznak ki a lehetőségekből.”