A Force India szerda délelőtti meglepetésszerű bemutatóját követően a Williams-csapat is hasonló húzással mutatta meg 2014-es autóját, az FW36-ost.
A patinás csapat egyelőre csak számítógépes grafikán tárta a közönség elé az új modellt, amely ráadásul az alakulat hagyományos sima kék tesztfestését viseli, a végső fényezést csak valamikor a szezonnyitó előtt láthatjuk majd.
A 2014-es nagy szabályváltozásokra új motorszállítóval, a Mercedesszel készült a Williams. Az új erőforrás adatait tavaly májusban kapták meg, az FW36-os tervezési fázisa pedig szeptemberben zárult. A debütáló aerodinamikai csomagot december elejére gyártották le, de már kész a szezonnyitóra, Melbourne-re szánt frissítés is.
„Idén műszakilag sokkal bonyolultabb az autó” – mondja a Williams technikai főnöke, Pat Symonds. „Korábban is voltak már turbómotorok az F1-ben, de most nem egyszerű motorváltásról van szó, egy teljesen új rendszer érkezik. Egy kis hibridelemmel megtámogatott szívómotorról most egy teljesen integrált hibrid erőforrásra állunk át.”
„A Williams most először dolgozott a Mercedesszel, és igazán meggyőző a közös munka. Figyelemreméltó a profizmusuk és elkötelezettségük, meggyőződésünk, hogy versenyképesek lehetünk majd az erőforrásukkal. Az új autó építése kimondottan simán ment, azonban feladta a leckét, hogy tartani tudjuk a kötelező tömeget. Meg lehetett csinálni, de nem volt könnyű, ugyanis az új erőforrás nehezebb a régi V8-asoknál.”
„Én nagyon bízom benne, hogy aerodinamikai szempontból jóval közelebb leszünk az élmezőnyhöz, mint tavaly. Erős idényt szeretnénk 2014-ben.”
A Williams F1-es története egyik legpocsékabb éve után igyekszik majd előrébb kapaszkodni, a pályán a tavaly bemutatkozott újonc, Valtteri Bottas és a Ferraritól érkezett veterán, Felipe Massa igyekszik majd elérni a célt.