A brit független gyártó, a Cosworth 2010-ben az új kiscsapatok beszállásával a Forma-1 „legnagyobb” motorszállítójaként tért vissza, hiszen a Lotus Racing (ma már Caterham F1), a Virgin Racing (ma Marussia F1), a Hispania (később HRT, 2012 végén megszűnt) mellett a Williams is az ő erőforrásaikkal állt rajthoz.
A patinás cégnek azonban csak a közmondásos 15 perc hírnév jutott ebben a körben, hiszen a Williams és a Lotus (Caterham) gyorsan a Renault-ra váltott, 2013-ra pedig, a HRT kiszállása után már csak a Marussia körözött az ő 2,4 literes V8-asaikkal.
A Marussia tavaly ősszel jelentette be a kézenfekvőt: Ferrarira váltottak 2014-re, jó ideje „köztudott” volt ugyanis, hogy a Cosworth nem is készült az F1-be megérkező 1,6 literes turbós V6-osok korszakára.
A Race Engine Technology szaklap most rácáfolt erre, kiderült hogy a brit motorgyártó igenis dolgozott az új erőforrásokon. A magazin arról ír, hogy a Cosworth-nél az F1-es beszállás gondolatával kacérkodó Volkswagen-konszern biztatására már 2010-ben elkezdtek dolgozni egy új, soros négyhengeres motoron, majd a szabályok tisztázódása után átálltak a V6-os turbós projektre.
A munka állítólag az F1-ből való távozás ellenére sem fog kárba veszni, úgy tudni, hogy egy meg nem nevezett utcai autós fejlesztésben használhatják majd fel a négy- és hathengeres erőforrást is. Mi hozzátesszük még, hogy akár a Le Mans-i prototípusoknál is lehet jövője a motornak, ugyanis a WEC (tartóssági világbajnokság) szabályaihoz is maradéktalanul passzolnak az új F1-es motorok.
2014-ben a Red Bull, a Lotus, a Toro Rosso és a Caterham a Renault, a Mercedes AMG, a McLaren, a Force India és a Williams a Mercedes, míg a Ferrari, a Sauber és a Marussia a Ferrari 1,6 literes turbós V6-os erőforrásaival indul.