A Force India, a Williams, a McLaren, a Lotus és a Ferrari után vasárnap délután a Sauber is megmutatta 2014-es Forma-1-es modelljét. Az első, a hivatalos képek alapján a C33-as első pillantásra nem sokban különbözik a tavalyi autótól, a festés gyakorlatilag ugyanaz, csak a vastag, kitüremkedő orrkúp jelzi az új szezont.
A tavalyról megtartott mexikói újonccal, Esteban Gutierrezzel, valamint a Force Indiától átigazolt Adrian Sutillal rajthoz álló svájci középcsapat autója Matt Morris távozása után az új főtervező, Eric Gandelin munkája.
A Sauber az új turbókorszakban is a régi-régi szövetséges, a Ferrari erőforrásait használja majd.
A főtervező, Gandelin így mutatta be a 2014-es autót:
„A 2014-es szabályváltozások a legnagyobbak a Forma-1 történetében, az autó minden aspektusára hatással vannak. A leglátványosabb változás a kasztnit és a biztonsági szempontokat érinti, a szabályok új orrmagasságot írnak elő.
„A cél az autók borulási esélyének csökkentése, emellett a versenyzők fejsérülésének kockázata is alacsonyabb, mint a korábbi, magas orrkialakítás mellett. Az egyéb törési zónák változása vaskosabb oldaldobozokat is eredményezett, különösen az igen behúzott hasú C32-eshez viszonyítva.”
„Aerodinamikai szempontból is sok a változás. Az első szárny keskenyebb lett, a hátsó szárnyak alsó síkja eltűnt, így teljesen átalakítottuk a hátsó szárny tartóstruktúráját. A hátsó szárny felső részének mélysége is csökkent, a DRS 15 mm-rel kisebb távon nyitható. A diffúzor középső részén sem lehetnek már kitüremkedések, az autó motorindító rése pedig zárt lett. A kipufogó kivezetése az autó középvonalára került, a szabályalkotók ezzel kizárták a kipufogógázok aerodinamikai, leszorítóerő termelésére való felhasználását.”
„Idéntől a rajttól a célig csak 100 kg üzemanyagot használhatunk majd, így kisebb lett az üzemanyagtartály, ezzel együtt pedig rövidebb lett a kasztni. Az új motor is komoly kihívást jelentett az elhelyezés tekintetében. A hűtők jelentősen nagyobbak és több elektronikai alkatrészt kellett bezsúfolnunk a motortérbe.”
„Ezen felül bár az autó minimális tömegét 640-ről 691 kilóra emelték, ez nem fedi le teljesen az új rendszerek plusztömegét, így a súlycsökkentés a tervezés egyik legfőbb szempontja volt. Összességében alaposan fel volt adva a lecke, alig várjuk, hogy lássuk, milyen munkát végeztünk a többiekkel összevetve.”
„Igen, lassan itt az új szezon. Január végén járunk, jön az első teszt, alig várom, hogy lássam, mi lesz. Nagyon kíváncsi vagyok, hiszen senki nem tudja, előre, milyen az autó a pályán” – kezdte a 2007-től tavalyig egyetlen csapatnál, a Force Indiánál dolgozó Sutil.
„Sok időt töltöttem a gyárban, a lehető legtöbbet. Jó volt, hogy már december közepén hivatalossá vált az igazolás. Időben elkezdhettem a felkészülést, főképp, hogy új csapatot, új embereket kellett megismernem, meg kellett jegyeznem az új arcokat. Még sok a munka, de jól halad a felkészülés, jól érzem itt magam az első teszt előtt.”
„Igyekszem folyamatosan fejlődni. A legjobb idényem 2011 volt, amikor 9. lettem a bajnokságban, szóval az ésszerű célom, hogy ezen javítsak idén. Persze nagyon az elején járunk még, nehéz jósolgatni.”
„A rajtszámom a 99-es, igen. Szinte mindenki a lehető legalacsonyabb számra hajtott, én a legmagasabbat kértem. A maximumot célzom.”
„A csapattársamat (Gutierrezt) még nem ismerem igazán jól, de már a Forma-1 előtti idejéből ismertük egymást, amikor a GP3-ban és a GP2-ben versenyzett. Közös barátunk is van, szóval azért tudok róla ezt-azt, a későbbiekben pedig jobban is megismerjük majd egymást. Jó srác, úgy hallottam, hogy képzett, szóval várom a közös munkát!”
„Idén a legfőbb kihívás az lesz, főleg az első futamokon, hogy kihozzuk a maximumot az autóból. A legkomolyabb feladat talán az üzemanyag menedzselése lesz. Korábban nem igazán koncentráltunk erre, rendesen lehetett nyomni a futamon. Most egy kicsit jobban hasonlít majd a tartóssági versenyzésre. Bőven lesz mit tanulnunk.”
Gutierrez azt hangsúlyozta, hogy második F1-es évében már teljes értékű pilóta lesz a Saubernél:
„Szeretném elérni, hogy én legyek a csapat vezető pilótája. Az idei a második idényem a Forma-1-ben, szóval a tapasztalatok birtokában komoly szerepet vállalhatok a nagy változások idején. Versenyzőként szeretnék a következő szintre lépni. Úgy gondolom, hogy idén már más hozzáállással versenyezhetek, teljes lendülettel kezdhetem az évet.”
„Nagyon készültem a télen, kielemeztem, kiértékeltem a bemutatkozóidényemet, hogy ennek birtokában vágjak neki az új évnek.”
„Versenyzőként sajátos módon befolyásoljuk a stratégiát. Újoncként mindig egy kicsit zavarban voltam az idény elején, de aztán felvettem a ritmust, átláttam a dolgokat. Most, a második szezonomban már eredményesebb lehetek, jobban belefolyhatok a dolgokba, nagyobb befolyásom lehet a csapattal végzett munkára.”