Ahogy egyre több idei autóról hull le a lepel, jól látható, a sportág résztvevői nem viccelnek. A csapatok kihozzák a maximumot az idióta szabályokból, még akkor is, ha a szezon elején mindenki arról beszél majd, melyik orrkúp rondább, és hogy melyik hasonlít egy torz kacsacsőrű emlősre. Mert elég csak megnézni bármelyik autót a 2012 előtti évekből, és fájdalom járja át a retinánkat, az akkori autók kecses, reneszánsz műremeknek tűnnek az idén várható mutánsokhoz képest.

A ronda megoldásokat látva joggal merül fel a kérdés, mi lesz a motorhangokkal? Vajon a sziszegve, porszívóként zörgő turbós blokkok kora is eljön a rút orrok mellé? A laboratóriumban rögzített hangminták alapján úgy tűnt, sokat csorbul a fület kényeztető élmény, ám minden szakértő egyetért abban, hogy az autóba szerelve, valós körülmények között sokat változik a kiáramló gázok keltette hanghatás.

Ezért vártuk remegve az első igazi motorhang mintákat, és végre itt vannak az első fecskék!

A Caterham kezdte a sort, az első csapatként osztották meg, hogyan szól a Renault V6-osa, miután a kezeik közé került. Persze még ez sem az igazi, hiszen nem versenykörülmények között történt a rögzítés, de azért biztatóbb, mint az eddigiek.


Őket a Toro Rosso követte a sorban, és amiért igazán értékes a Red Bull fiókcsapata által rögzített felvétel, hogy ez már valódi, a futamokon is várható hang! A misanói pályán köröző versenyautó a nyolcvanas évek zaját idézi, és ne feledjük, immár nyolcfokozatú váltók dolgoznak az autókban, így kanyarok előtt lesz bőven gázfröccsel ropogtató visszakapcsolás.


Végül a Mercedes zárja a sort, a Nico Rosberg, és Lewis Hamilton párossal felálló csapat trükkös videóval gerjeszti a rajongókat, hoztak is meg nem is! Videón mutatják meg a 2014-es autót, de az olyan gyorsan elsuhan, hogy semmit sem látunk belőle!