A kétszer négy bajnoki cím egyértelműen bizonyítja, hogy a 2009-ben bevezetett műszaki szabálycsomagot a Red Bull Racing használta ki, „lakta be” legjobban. 
Míg a Milton Keynes-i csapat tarolt, Christian Horner pedig az F1 egyik legsikeresebb főnökévé emelkedett, 2013 végére, 2014 elejére olyan nagyágyúk is elbuktak, mint a Mercedestől kiszorított Ross Brawn, és a McLarennél leváltott Martin Whitmarsh. A The Guardiannek adott interjújában ezzel is szembesítették a még mindig csak 40 éves Hornert.
„Elég érdekes felütés egy interjúhoz. De igazán nem ismerem a McLaren vagy a Mercedes belső viszonyait. Én csakis a Red Bullnál végzett munkánkra koncentrálok, másokra nincs befolyásunk és nem is a mi dolgunk ez” – mondta. 
2014-ben újabb, a Forma-1 történetének egyik legnagyobb szabályváltozási csomagja érkezik, ami a címvédőket is ugyanúgy óriási kihívás elé állítja, mint bármelyik más csapatot. Hiába a bajnoki címek, a nemrég kislánnyal bővült család, Horner nem dől hátra, azt mondja, hogy a sikertelenség, a kudarc elkerülése a motiváció számára.
F1: A Red Bullt a félelem hajtja 1
F1: A Red Bullt a félelem hajtja 7


„Sosincs motivációs problémám, mindig ott munkál belül. Azt hiszem, a győzelem addiktív. A kudarctól való félelem hajt mindannyiunkat a Red Bullnál. A Forma-1-ben gyilkos verseny dúl, nem lehet lemaradni. Még mindig viszonylag fiatal vagyok, még nagyon sok mindent szeretnék elérni. Adrian (Newey, főtervező) is nagyon inspiráló számomra. Ő is ugyanolyan motivált és sikerre éhes, mint bármikor, pedig ő már jó ötvenes, szóval valakiben vagy ég ez a tűz, vagy nem.”
„Emellett nagyon elszánt és tehetséges stábbal dolgozom, annyi a dolgom, hogy megadjam nekik a szabadságot és lehetőséget a munka elvégzéséhez. Én nem úgy tekintek magamra, mint aki megmondja a beosztottaknak, hogyan végezzék a munkájukat, az a legfontosabb, hogy világos célokat tűzzek ki, ők jól érezzék magukat, meglegyen a munkakedvük” – vallott a filozófiájáról.
Ami az új, 1,6 literes V6-os erőforrásokkal kezdődő új turbókorszakot, a Forma-1 új fejezetét illeti, a Red Bull-főnök így beszélt: 
„Az autó eléggé megváltozik. Az új szabályok miatt esztétikailag nem előnyére, az orrok elég csúnyák lesznek. De a borítás alatt lenyűgöző dolgok vannak. A hibrid rendszer, a turbók, mind kész műremekek.”
 
„Szomorú lesz elbúcsúzni a V8-asoktól, de izgalmas lesz hallani a teszten, hogyan szólnak majd a V6-osok. Bízom benne, hogy a Forma-1 génjeinek fontos eleme, az egyedi hang sem veszik el. Szerintem nem fog.”
F1: A Red Bullt a félelem hajtja 8


„A megbízhatóság kritikus szempont lesz az első futamokon, és általában az idei bajnokság szempontjából is. Még nagyon kiforratlanok az új erőforrások. A versenyek megközelítése is más lesz, a korlátozott mennyiségű üzemanyag miatt nagyon taktikusan kell menni, a stratégia arra épül majd, hogyan lehet a rajttól a célig optimumon használni a motort. Lenyűgöző lesz.” 
Bár sportszempontból örül a változásoknak, az F1 pénzügyi helyzete miatt azért nem annyira örül az új motorok bevezetésének: „A legfőbb bajom az új szabályok költségvonzata. Nagy pénzekről van szó, nem a legjobbkor jön ez az egész. A csapatok csak küszködnek pénzügyileg, az új, borzasztóan bonyolult motor pedig plusz teher.”