A kedden induló tesztelést megelőzően a Red Bull kisebbik Forma-1-es csapata, a Toro Rosso is leleplezte 2014-es modelljét, az STR9-est.
A faenzai alakulat járgánya talán az eddigi legdurvább orral állt elő, a nagy, kék kitüremkedés óhatatlanul kényelmetlen asszociációkat kelt.
Az idén már nagy testvérhez hasonlóan a Renault erőforrásaival induló csapatnál a 2012-ben bemutatkozott Jean-Eric Vergne harmadik idényét kezdi, míg a Red Bullhoz előléptetett Daniel Ricciardo helyére a 19 éves orosz újonc, Danyiil Kvjat ül.
„A Toro Rossónál nem csak kihívást látunk a következő hónapokban és a ránk váró 19 futamban, de nagy lehetőséget is arra, hogy előrébb lépjünk az erősorrendben. Az új szabályok teljesen tiszta lapot nyitottak” – mondta a csapatfőnök, Franz Tost.
„A 2014-es idény sok szempontból nagyon érdekes lesz. Új orrot, új oldaldobozt, új szárnyakat kellett terveznünk – sosem álltunk neki olyan korán a tervezésnek, mint most. Az oldaldobozok nagyobbak lettek a nagyobb hűtők miatt, a csapat jó munkát végzett, sikerült aerodinamikai veszteség nélkül megoldani a dolgot. Sosem hajtottunk még ennyire keményen az utolsó hetekben, mint az STR9-es esetében. A csapat hajnali 2-ig a gyárban volt, de összehoztuk.”
„Az elmúlt pár évben komolyan invesztáltunk az infrastruktúránkba és az emberi erőforrásokba is, így James Key irányítása alatt az első naptól együtt lévő tervezői és mérnöki gárdával futottunk neki az STR9-esnek.”
Az osztrák szakember kitért az idei orrokra is, egyértelműen nem rajong ezért az újításért: „Nem tetszenek ezek az orrok. Szerintem ez nem az F1-be való. A mérnökök aerodinamikai szempontból ezt találták az optimális megoldásnak, de nem hiszem, hogy komoly jövőjük van ezeknek az orroknak.”
„Nézők egyszerűen csak izgalmas versenyeket szeretnének látni, 2014-ben pedig meg is kapják majd ezeket. Azt még korai lenne megtippelni, hogy a Toro Rosso milyen szerepet játszik majd ebben, idén még nehezebb, mint korábban. Annyit mondhatok, hogy 2013-nál jobban kell teljesítenünk, előrébb kell lépnünk!”