Kedden délelőtt megkezdődik a Forma-1-esek első téli tesztje a spanyolországi Jerezben. Az alaposan átalakult autók, az új erőforrások mellett a Pirelli 2014-ben igyekszik majd jóval kevésbé központi szerepet játszani, és a lehető leghasználhatóbb gumikkal előállni.
A szokásos négy keverékét – szuperlágy (piros), lágy (sárga), közepes (fehér), kemény (szürke) – az olasz gyártó tartósabbra, keményebbre hangolta, valamint az új turbómotorok eltérő nyomatékleadásának megfelelően a profilon is változtatott.
F1: Fellocsolják a pályát a teszten 1
F1: Fellocsolják a pályát a teszten 7
Mivel az elmúlt pár évben komoly hátrányt jelentette a téli teszteken tapasztalt hűvös idő – amit  jerezi pálya igen durva felületű aszfaltja csak tetéz -, a Pirelli most egy különleges, téli gumival is készült.
„Tavaly a csapatok a különösen hideg idő miatt nem tudtak rendesen tesztelni. Ennek ellensúlyozására kifejlesztettünk egy különleges, téli kiadást a kemény keverékből. Ezt csak Jerezben használják majd, kimondottan arra készült, hogy hatékonyan működjön a hideg körülmények között” – mondta Paul Hembery.
A slick abroncsok mellett ott lesznek az esőgumik is, amelyeket a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) kötött megállapodás alapján egy napon kötelező lesz használni. A terv szerint ez az zárónap lesz, ha előbb nem esik, akkor pénteken fellocsolják majd az aszfaltot.
Csapatonként 25 szett gumi jár a jerezi teszten, a további két, februári bahreini gyakorlással együtt pedig 85 garnitúrát használhat el egy-egy alakulat a télen.