Úgy tűnik a mezőny döntő többsége fájdalmat akar okozni az esztétikai élményre éhező agyi területeinknek, mert beigazolódott a jóslat, hemzsegnek a tökorrú autók. A nagyok megoldották másképp, a Ferrari, Mercedes, Red Bull trió frontrésze egész emészthető formát kapott, na de a többiek?
Könnyen mondhatnánk, hogy ez eddig a legnagyobb baklövés a Forma-1 történetében, de ha picit feltúrjuk az archívumot, azonnal találunk hasonló rondaságokat. A cél mindig is a tempó fokozása volt, bármi áron! Ezért nem csak az értelmetlen szabályok hoztak torzszülötteket, hanem a túlzásba vitt kísérletezés is. Szerencsére ezek a próbálkozások gyorsan elhaltak, ezért kíváncsian várjuk, hogy az orrkúpok nyúlványai mennyi ideig lesznek velünk.
A rozmár Williams-BMW – Nem volt olyan rég 2004, amikor a Williams-BMW FW26 radikális orrkialakítással lépett pályára. Az előrenyúló első szárnyat tartó elemek miatt sokaknak a tengerparton napozó, hájas rozmár jutott eszébe, így mára mindenki ezzel a ragadványnévvel hivatkozik a típusra. A szokatlan kialakításról végül még év közben, a Magyar Nagydíjon mondtak le, és ez a döntés nem befolyásolta a csapat teljesítményét, év végén a negyedik helyen zártak, már a megszokott dizájnnal.
Honda Elefántfülekkel – Az elmúlt évtized derekán komoly változások történtek az aerodinamikai fejlesztések terén. Egyre több apró szárny jelent meg az autókon, amelyek 2008-ra már inkább hasonlítottak valami fura, állati DNS-el kevert gépre, mint a megszokott F1-es gépekre. A Honda RA108 még ebből a színes mezőnyből is kiemelkedett, hiszen orrán elefántokat idéző füleket hordott.
Én kicsi szárnyam! Arrows A22 – A meghökkentő próbálkozások színtere általában valamilyen nagy leszorítóerőt igénylő pálya volt. Az Arrows csapat is a Monacói Nagydíjon vetette be a magasba nyúló második szárny ötletét, a 2001-es szezonban. Kell ehhez több kommentár? A kép magáért beszél!