Nem lehet azt mondani, hogy folyamatos lenne a körözés a szezon első Forma-1-es tesztjén, Jerezben. A csapatoknak kis túlzással egyelőre az is nehézséget okoz, hogy egyáltalán beindítsák az autókat, az első napon az összes résztvevő együttvéve tett meg kilencven kört.
Erre számítottak a szakemberek, ahogy arra is, hogy az új V6-os turbómotorok hangja messze nem lesz olyan izgalmas, mint a V8-asoké. Mivel Jerezben kevés az akció, még jobban kijön, hogy a V6-osok hangja messze nem olyan kívánatos, mint a kifutó motoroké.
„Őszintén szólva, egy kicsit csalódott vagyok” – fogalmazott Nico Hülkenberg, miközben Force Indiá-s csapattársa, Sergio Perez körözését nézte. „Egy kicsit olyan ez a hang, mint egy DTM autóé. A V8-asokhoz képest sokkal halkabb, legalábbis az alapján, amit ma hallottam. Lehet, hogy lesz még jobb is, de egyelőre hiányzik a V8-asok ordítása.”
Nico Rosberget a nyolcvanas évekbe repítette vissza a motorok hangja, Toto Wolff Mercedes-csapatfőnök szerint azonban változnak majd a vélemények, amint maximumon kezdik pörgetni az új motorokat. „Nem szabad elfelejteni, hogy alapvetően csak rendszerellenőrzéseket végzünk jelenleg” – mondta Wolff. „Biztos vagyok benne, hogy néhány hónap múlva senki nem fog a régi motorok hangjáról beszélni.”
Sebastian Vettel mindenesetre szomorú. „Imádom a V8-ast. Rossz iránynak tartom, ami most történik” – panaszkodott a négyszeres bajnok.