Szerdán a spanyolországi Jerezben folytatódott a Forma-1-esek első téli tesztje, méghozzá vizes pályán. Miután éjszaka esett, a Pirelli úgy döntött, az idei évtől járó egy kötelező esőgumis napját péntek helyett most süti el, így reggel egy traktorral fellocsoltatták az aszfaltot, délelőtt vizes pályán köröztek az autók.
Már amelyik, mert a nap egyértelmű negatív szenzációja a Red Bull-csapatok siralmas szereplése. A Toro Rosso nem is járt a pályán, míg a címvédő nagycsapatnál Sebastian Vettel 8 kört hozott össze, mielőtt délután háromnegyed három körül kigyulladt az autóban az ERS, és véget vetett a munkának. Vettel ijesztően keveset, mindössze 11 kört ment első két tesztnapján, ha nem változtatnak a programon, csak három hét múlva, Bahreinben lesz még négy napja.
„Nagyon fontos lesz, hogy a következő két napban fusson az autó, hogy rendesen felkészülhessünk Bahreinre. Látható, hogy eddig nem mentünk sokat és vannak még gondok, de normális, hogy kezdetben vannak gyermekbetegségek” – mondta a világbajnok, mielőtt hazaindult Jerezből.
Nem csak Vettel küszködött, a paddockban mára köztudott, hogy a Renault új erőforrásaival, pontosabban azok hibrid komponenseivel gondok vannak. A három Jerezben lévő renault-s csapat két nap alatt összesen 38 kört ment, miközben a mercedeses Nico Rosberg csak szerdán a két és félszeresét teljesítette egyedül, 97 kört.
A Mercedes német pilótája elképesztő megbízhatósággal körözött egész nap, mintha csak stabil szabályrendszer melletti késői téli teszten ment volna, nem pedig az F1 történetének egyik legnagyobb szabályváltozási csomagjának második éles napján.
Míg a McLaren az első nap nem tudta pályára küldeni az MP4-29-est, szerdán már sikerült, Jenson Button 43 kört sajtolt ki az új modellből, 1:24,165-ös idejével pedig a nap leggyorsabbja is lett.
A Ferrarinál is jól mentek a dolgok, úgy tűnik, Kimi Räikkönen gyorsan belerázódott a munkába, 47 kört ment, komolyabb gondról nem lehetett hallani a nap folyamán. Holnaptól Fernando Alonso veszi át az F14 T-t.
A Force India (37 kör) és a Saubernél (53 kör) mellett mára a Williamsnél is érdemi munka folyt, a keddi kiszagolás után Valtteri Bottas is rendesen körözött.
Ahogy már írtuk, a Toro Rosso végig a garázsban maradt, és a szintén Renault-motort használó Caterhamnél is csak 11 kört kapart össze az újonc Marcus Ericcson.
A szerdai körök száma motorgyártók szerint: Mercedes – 2012, Ferrari – 100, Renault – 19.
Délutánra megérkezett a pályára a Marussia autója is, ha minden jól megy, csütörtökön talán ők is beszállnak majd.
Teszt, Jerez, 2014.01.29.
# | Pilóta | Csapat (modell) | Idő | Kör |
1. | J. Button | McLaren-Mercedes (MP4-29) | 1:24,165 | 43 |
2. | K. Räikkönen | Ferrari (F14 T) | 1:24,812 | 47 |
3. | V. Bottas | Williams-Mercedes (FW36) | 1:25,344 | 35 |
4. | N. Rosberg | Mercedes AMG (W05) | 1:25,588 | 97 |
5. | S. Perez | Force India-Mercedes (VJM07) | 1:28,376 | 37 |
6. | E. Gutierrez | Sauber-Ferrari (C33) | 1:33,270 | 53 |
7. | M. Ericsson | Caterham-Renault (CT05) | 1:37,975 | 11 |
8. | S. Vettel | Red Bull-Renault (RB10) | 1:38,320 | 8 |