Az első téli Forma-1-es teszt negatív szenzációja egyértelműen a címvédő Red Bull összeomlása: a bajnokcsapat a keddi 3 és a szerdai nyolc kör után csütörtökön is csak 3 kört hozott össze.
Ma a Toro Rossótól előléptetett Daniel Ricciardo vette át az autót Sebastian Vetteltől, de az ausztrál pilóta késő délelőttig a garázsban maradt, amikor pedig kigurult, alig pár kanyar után le is állt, az RB10-esből kék, szúrós szagú füst szivárgott. Ricciardót nem délután egy körül még kiküldték újra, de ezzel be is fejeződött az „érdemi” tesztelés, a garázsból viszont nagy fúrás-faragás hallatszott.
A paddockban elterjedt, hogy a Red Bullnál nem csak a Renault erőforrás akkumulátorproblémái jelentenek gondot, hanem az is, hogy Adrian Newey – szokása szerint – a kelleténél zsúfoltabbra tervezte a hajtáslánc beépítését. A délután közepére gyakorlatilag fel is adták a küzdelmet, Newey és a csapatfőnök, Christian Horner elhagyta a pályát, hogy visszatérjenek az angliai központba.
„Tegnap keményen dolgoztunk a szükségesnek vélt módosításokon, sikeresebb napra számítottunk ma” – mondta az általános versenymérnök, Andy Damerum. „Sajnos csak részben oldottuk meg a gondokat, és ahogy tegnap, most is okosabbnak láttuk a leállást és a további, még alaposabb hibakeresést.”
„Természetesen nem itt szeretnénk tartani, és nyilván mindenki ideges a problémák miatt. De jók vagyunk a visszakapaszkodásban. Most az egész csapat összekapaszkodik, meggyőződésem, hogy sikerül orvosolnunk a problémákat.”
Míg a Red Bull a tulajdonos Dietrich Mateschitz és a motorsportfőnök, Helmut Marko jelenlétében hasalt el, másoknak egész jó napja volt.
Az első napon a garázsban maradó McLaren mostanra a második sikeres napját is letudta: délelőtt Jenson Button, délután az újonc Kevin Magnussen vezetett, a nap végén a dán ifjonc zárt az élen. A csapat összesen 92 kört teljesített.
A Williamsnél Felipe Massa ma próbálta ki először az FW36-ost, a volt ferraris komolyabb fennakadás nélkül körözött, a második idővel és 47 körrel a tarsolyában zárt.
Hasonlóan eredményes napja volt a Mercedesnek is, a nyitónapon balesetet szenvedett Lewis Hamilton ezúttal probléma nélkül vezetett, Nico Rosberg tegnapi köreinek kétharmadát, 62 kört futott.
A hazai nézők csütörtökön tömegével érkeztek a pályára, hiszen Kimi Räikkönen után csütörtökön Fernando Alonso vette át a Ferrarit. A spanyolnak ugyan lerobbanással indult a napja, de aztán összesen 58 kört hozott ki az F14 T-ből – igaz, a csapat feltűnően csendben volt a Twitteren délután.
A Force Indiánál 17 kört produkált Nico Hülkenberg, míg sauberes csere-németje, Adrian Sutil pont dupla annyit hozott ki a C33-asból, mielőtt háromnegyed háromkor a falnak küldte az autót az 5-ös kanyarban.
A kisebbik Red Bull-csapat, a Toro Rosso járgánya ma működött, Jean-Eric Vernge 30 kört rakott össze, azonban délután fél órán belül kétszer is a bokszutca végén állt félre.
A szintén renault-s Caterhamnél továbbra is nehezen megy a komolyabb munka, a tesztpilóta, Robin Frijns 10 körrel, mért idő nélkül zárt, ahogy a Jerezbe végre befutott Marussia is csak 5 bejárató kört ment a vadiúj MR03-assal, Max Chiltonnal a volánnál.
Teszt, Jerez, 2014.01.30.
# | Pilóta | Csapat (modell) | Idő | Kör |
1. | K. Magnussen | McLaren-Mercedes (MP4-29) | 1:23,276 | 52 |
2. | F. Massa | Williams-Mercedes (FW36) | 1:23,700 | 47 |
3. | L. Hamilton | Mercedes AMG (W05) | 1:23,952 | 62 |
4. | J. Button | McLaren-Mercedes (MP4-29) | 1:25,030 | 40 |
5. | F. Alonso | Ferrari (F14 T) | 1:25,495 | 58 |
6. | N. Hülkenberg | Force India-Mercedes (VJM07) | 1:26,096 | 17 |
7. | J-E.Vergne | Toro Rosso-Renault (STR9) | 1:29,915 | 30 |
8. | A. Sutil | Sauber-Ferrari (C33) | 1:30,161 | 34 |
9. | R. Frijns | Caterham-Renault (CT05) | mért kör nélkül | 10 |
10. | M. Chilton | Marussia-Ferrari (MR03) | mért kör nélkül | 5 |
11. | D. Ricciardo | Red Bull-Renault (RB10) | mért kör nélkül | 3 |