Miután Ross Brawn távozott a Mercedes AMG éléről, a csapatnál nem neveztek ki új csapatfőnököt a helyére, a feladatköreit kettéosztották, a gyárban és a pályán a McLarentől elcsábított Paddy Lowe dönt, míg a gazdasági ügyeket, az F1-es politikát az osztrák Toto Wolff viszi.
A McLarennél is hasonló irányba indultak, Martin Whitmarsh ejtését követően a Lotustól érkezett Eric Boullier „csak” a versenyigazgatói pozíciót kapta, hamarosan pedig kineveznek majd egy általános vezérigazgatót is a wokingi csapat élére.
Fotó: Europress/Getty Images
Fotó: Europress/Getty Images

Fotó: Europress/Getty Images

Fotó: Europress/Getty Images


Wolff azt állítja, egyértelműen ez a jövő, az egyszemélyi vezetés, a csapatfőnökök kora lejárt  Forma-1-ben.
„Az a poszt a múlté. Mi egy a hatásköröket és kompetenciákat egyértelmű felosztó vezetési struktúrát választottunk. Paddy egyértelműen a műszaki kérdésekhez és a versenyzéshez ért, míg én inkább gazdasági beállítottságú vagyok. De a lényeg nem a felosztás, hanem az, hogy a különböző képességeinket egyesítve közösen dolgozunk a csapatért” – nyilatkozta az F1 hivatalos oldalának.
  
„Hasonlíthatnám ezt egy nagyvállalathoz is, ott sem egyetlen ember dönt mindenről a vezetőségben, a területek fel vannak osztva a kompetenciák alapján. Egyetlen más sportban sincs a csapatfőnöknek megfeleltethető pozíció, a cégeknél pedig főleg. Nézzük csak a focit: ott az edző, ott a csapatigazgató, és van külön felelőse a gazdasági oldalnak is.”
Wolff szerint a Forma-1 fejlődése egyszerűen túlhaladta az egyszemélyi vezetés koncepcióját:
„A csapatfőnöki pozíció még a régi alapítók idejéből származik, ezek a legendás emberek mind maguk alapították a csapatokat: Frank Williams, Ken Tyrrell, de még talán Ron Dennis is, ők egyedül igazgattak minden aspektust. Azonban a csapatok 100, legfeljebb 200 főt számláltak, ekkora méret még kezelhető egy ember számára, főleg, hogy a sportág sem volt még annyira profin szervezett, mint ma. A csapatfőnöki poszt még a Forma-1 hőskorának maradványa.”