A Forma-1-es pilóták úgy érzik, hogy az új szabályok miatt túl lassúak lettek az új autók, de legalább élmény vezetni őket. Az első jerezi teszten jól látszott, hogy az egyenesben nincs gondjuk a V6-os turbómotoroknak, a kanyarokban azonban a tavalyinál sokkal lassabbak az új autók.
Kevin Magnussen heti legjobb ideje nyolc másodperccel maradt el a jerezi körrekordtól, ami akkor is jelentős különbség, ha ezen a teszten elsősorban az új rendszerek kipróbálása volt az elsődleges cél. „Leszorítóerőt veszítettünk, 20-30 százalékot tavalyhoz képest, és a gumik is egy fokkal keményebbek” – magyarázta a Sauber új pilótája, Adrian Sutil.
„Nagy kár ezért, mert így az F1 jelenleg túl lassú. A motorikus rész rendben van, nem hiányzik a teljesítmény, jó vezetni a V6-osokat, és jó dolog a turbó is. De aerodinamikailag kéne egy nagy lépést tenni előre, mert az F1-es autóknak a kanyarokban is gyorsnak kellene lenniük. Azt sem értem, hogy a gumik miért lettek ennyire konzervatívak, legalább egy jól tapadó keverék jól jött volna.”
Fernando Alonso elismerte, hogy a kisebb tempó miatt az új autókat fizikailag kevésbé megterhelő vezetni, de arról szó sincs, hogy unalmasak lennének. „A sebesség és az erőhatások kisebbek a kanyarokban, cserébe viszont több változóra kell figyelnünk, a kormányon is több lett a gomb” – vélekedett Alonso.
„Az idén fontos lesz a lehető legprecízebben kontroll alatt tartani az autókat gyors kanyarokban. Egyébként pedig vezettem gokartokat, amelyek fél perccel lassabbak az F1-nél, mégis leizzadtam és élveztem a vezetést. Amíg a határon autózunk, a köridő nem befolyásolja az érzelmi részét a dolognak. Az új autót is élmény vezetni.”
Felipe Massa szerint is érezhető a változás. „Az autó sokkal lassabb a tavalyinál” – mondta a Williamshez igazolt brazil. „Határon autózva ugyanakkor nem lassúságot érezni, hanem azt, hogy nehéz kordában tartani. Ha minden könnyen és gördülékenyen menne, sokkal gyorsabb köridő esetén is benne lenne a pakliban, hogy lassúnak érezzük az autót.”
Sutil biztos benne, hogy idővel javul majd a helyzet. „Volt már ilyen a múltban, hogy hónapról hónapra gyorsult az F1. Legalább négy másodperces különbségre számítok a szezon vége és a 2015-ös autó között is, ami óriási lépés lesz. Remélhetőleg az F1 ismét elég gyorssá válik majd.”