2014-ben nem csak a borítás alatt, az erőforrások tekintetében változtak a Forma-1-es autók. Bár az 1,6 literes turbós, hibrid V6-osok jelentik a leglényegesebb újítást, a leglátványosabb kétségtelenül az autók orrához kapcsolódik. A szigorúbb biztonsági előírások miatt megjelentek a cseppet sem esztétikus ormányok, uborkák, hímtagok, porszívók.
Bár a versenyzőket alapvetően a járgány tempója érdekli, azért természetes szépérzékük nekik is van, Fernando Alonso például így beszél:
„Rondábbak lettek. Legyünk őszinték önmagunkkal és a szurkolókkal is. Az autók nem ütik meg a szintet, ugyanis az emberek az autóversenyzés, az aerodinamika, a technika és a teljesítmény csúcsát keresik a Forma-1-ben, viszont amikor ilyen orrokat látunk, akkor egyáltalán nem a felsoroltak jutnak eszünkbe. Azt hiszem, találunk majd másféle megoldást – a mérnökök nagyon okosak, biztosan megtalálják a módját, hogy az autók egyszerre legyenek gyorsak és szépek is” – nyilatkozta a spanyol pilóta a CNN-nek.
Alonso számára 2014 persze nem csak esztétikai szempontból jelent majd kihívást – míg első négy ferraris idényében az egyértelműen másodhegedűsi szerepben lévő Felipe Massa volt a csapattársa, idén már az olasz csapat legutóbbi bajnoka, a visszatérő Kimi Räikkönen ül majd a másik vörös autóban. A spanyol azt mondja, a 2007-es győztes mellett ő is jobban hajt majd.
„Szerintem (Räikkönen) nagyon tehetséges, szóval nagy segítséget, egyben nagy motivációt is jelent majd számomra és a csapat számára is, hiszen ők is tudják, hogy ha jó autót adnak alá, akkor Kimi hozni is fogja az eredményeket. Ami engem illet, én pedig tudom, hogy a maximumot kell majd nyújtanom, mert ha nem, akkor nem lehetek Kimi előtt. Szóval csakis jó dolog ez a Ferrari számára.”