A központi vezérlőegységet (ECU) szállító McLaren Applied Technologies fejlesztette azokat az új színes kijelzőket, amelyeket az idei szezontól használnak a Forma-1-es csapatok. Az első, jerezi teszten egyelőre csak néhány autóban mutatkozott be az adatokat grafikusan is megjelenítő LCD-kijelző, sokan maradtak a régi megoldásnál, hogy ezzel is csökkentsék a lehetséges hibaforrások számát.

Okostelefon-élmény az új F1-es autókban 1
Okostelefon-élmény az új F1-es autókban 7 A 4,3 colos kijelzőn minden fontos adat megjeleníthető, összesen százféle nézet közül választható ki, hogy éppen mi legyen szem előtt. „Ez teljesen más, mint korábban, olyan, mint egy okostelefon” – összegezte első benyomásait Nico Rosberg. A kijelző felső részén maradnak a váltás optimális idejére figyelmeztető LED-ek, a korábbi 12 helyett azonban 15 lámpácskát használnak a csapatok.

Okostelefon-élmény az új F1-es autókban 8 Az új kijelzők az ERS hibrid rendszer minden fontos adatát is részletesen megjelenítik, a töltési módtól a felhasznált energiáig. A kijelző felbontása 480 x 272 pixel, a fényerő a körülményeknek megfelelően állítható. Az eső esetén a pilótafülkébe fröcskölő víz nem tud kárt tenni a technikában, amely 0-50 Celsius-fok között biztosan működőképes. A PCU-8D modul egyetlen hátulütője a tömege: 230 grammos, vagyis pontosan 100 grammal nehezebb a korábban használt központi megjelenítőnél.