A többiekkel ellentétben a Lotus kihagyta az első, jerezi Forma-1-es tesztet, a dupla agyarú E22-es hivatalosan szerdán, a bahreini tesztelés első napján debütált. 
Az új járgányt Romain Grosjean vezette az első napon, de motorproblémák miatt csak nyolc kört ment. A francia versenyző a nap végén azt mondta, ennél többet szeretne a folytatásban, ugyanis a következő időszakban megbízhatóvá kell tenni az E22-est, pillanatnyilag ez a legfőbb cél:
Fotó: Europress
F1: A Lotusnál elég, ha egyben marad az autó 85


„Azt hiszem, a legfontosabb, hogy sokat menjünk az autóval, lássuk, hogyan működnek a fékek, a gumik, hogy az egész egyben marad, ki kell szűrni a hibákat Melbourne-re. A beállítások most nem nagyon izgatnak, arra van a szabadedzés. Most csak a problémák kijavítása és az a fő, hogy az autó végig bírja a hosszú etapokat is. Ez van. Megvan az autó, és tudjuk, hogy a változások miatt lehetnek vele gondok. De ha jól raktuk össze, akkor a Melbourne-i három edzésen már gatyába rázhatjuk.”
„De jónak tűnik, jó, hogy itt vagyunk. Nem mentünk annyi kört, mint szerettünk volna, de jó érzés volt visszaülni az autóba. Azt a néhány kört élveztem. A legnagyobb meglepetés a hang volt, az egyenesben jobban hallottam a szélzajt, mint a motorzajt. A Forma-3-ra emlékeztetett.” 
„Izgalmas az autó, nekem tetszik. Szerintem jól átgondolt tervezés, és az orr is rendben van. Szépnek nem nevezném ezeket az autókat, mert tényleg nem azok. De ezek a szabályok, ezekből kell kihoznunk a legtöbbet” – utalt a finoman szólva is furcsa orrkialakításokra a francia.
Ahogy írtuk, a Red Bullhoz és a Toro Rossóhoz hasonlóan a Lotusnak is problémái voltak a Renault erőforrásával és az akkumulátorokkal. Grosjean így beszélt a helyzetről:
F1: A Lotusnál elég, ha egyben marad az autó 86


„Hogy őszinte legyek, annyi minden van ott az autó farában, hogy nem látok át mindent, de a motorral és az akkumulátorokkal volt gond. Nem valami katasztrofális, de át kell látnunk, és remélhetőleg holnapra-holnaputánra megoldást találunk. Én magam nem értem a különbséget az MGU-H és az MGU-K vagy mik között, meg ilyenek. Én csak kimegyek a pályára, aztán ha elromlik valami, beszólok a rádión.”
A csapat tulajdonos-főnöke, Gerard Lopez Grosjeannál lendületesebben nyilatkozott.
„Én mondtam, hogy az első tesztnek nem sok haszna lenne a műszaki problémák miatt, szóval sokat spóroltunk azzal, hogy otthon maradtunk” – indokolta a késői bemutatkozást az Auto Motor und Sportnak.
„De szuper autónk van. A srácok el sem hiszik a szélcsatornás adatokat. Ha ezeket a számokat sikerül produkálnunk a pályán is, akkor állatira megy majd a kocsi! Csak remélni tudom, hogy a három motor, a Mercedes, a Ferrari és a Renault nem jelent majd háromszintű bajnokságot” – utalt az új erőforrások eltérő versenyképességére és főképp a Renault problémáira.
A Lotus a renault-s gyermekbetegségek ellenére csütörtökön végre hivatalosan is bejelentette, hogy meghosszabbította együttműködését a Renault-val. A közlemény szerint az együttműködés 2014-re és azon túl is szól, konkrét határidő megnevezése nélkül, de a BBC értesülése szerint 2018-ig tart  szerződés.