A jerezi leégés után a Renault komoly javítást ígért a megbízhatatlan, problémáktól hemzsegő 1,6 literes turbós V6-osain, de a szerdán kezdődött bahreini teszt első napján a Red Bullnál, a Toro Rossónál és a Lotusnál is bajok voltak a motorokkal.
A fentiek ellenére a Renault Sport F1 főnöke, Remi Taffin a nap végén azt állította, hogy jól alakulnak a dolgok:
„Határozottan állíthatjuk, hogy az erőforrás úgy működik, ahogy elvárjuk. Még mindig nincs a kívánatos szinten, de megvannak az alapok. Holnaptól megindul a fejlesztés és végig folyik majd a hét során. Szóval ebből a szempontból elégedettek vagyunk, még ha vannak is gondok.”
„A további futás további, újabb problémákat is előhoz majd, amiket még javítanunk kell, de biztosan nem olyan súlyúakat, mint három hete. Itt tartunk most: a terv szerint haladunk, de még a javítgatás a feladat.”
Taffin kitért arra, hogy a hűtéssel, túlmelegedéssel nincs igazi gondjuk, azaz finoman utalt arra, hogy ez a Red Bull tervezési hibája lehet:
„Hogy őszinte legyek, szerintem nem olyan rossz a helyzet. Mindent megteszünk ezzel kapcsolatban. És itt nem is volt túlmelegedési gondunk. Rendben, most nincs is olyan meleg, de ha más futamokra vetítjük az adatokat, nem tűnik rossznak a helyzet. Ezzel nagyjából elégedettek vagyunk.”
A motorgyártóknak február végén kell homologációra bocsátani az új erőforrásaikat, az FIA ezután befagyasztja a fejlesztést és már csak külön engedéllyel lehet majd a motorokhoz nyúlni. Taffin szerint tartható lesz a határidő.
„Hazudnék, ha azt mondanám, hogy már mindent megoldottunk, de úgy gondolom, hogy a hónap végére olyan specifikációnk lesz, amivel már bátran mehetünk Melbourne-be.”