A bahreini téli F1-es teszt második napja volt az első, amikor a címvédő Red Bull végre érdemi pályás munkára volt képes, Sebastian Vettel 59 kört teljesített az RB10-essel. A Renault-motor gondjai és a saját beépítési, hűtési problémáival is küszködő csapatnál örültek, hogy sikerült dolgozni.
„Jó napunk volt” – szögezte le a Red Bull vezető mérnöke, Andy Damerum. „szerdáról csütörtökre nagy munkát végeztünk, a srácok igazán rákapcsoltak, annyira, hogy reggelre már az ütemterv előtt voltunk az autóval. Sikerült kijavítanunk az előző napi problémát és nem is akadt semmilyen bosszantó hiba, így jól tudtunk menni.”
„Minden egyes kör újabb adatot hoz, aranyat ér, szóval örülünk a mai munkának. Ezzel együtt azért nem másztunk még ki a gödörből, nagyon sok munka vár még ránk, de úgy tűnik, most már a jó irányba indultunk. A sima délelőtt után délután kipróbáltunk néhány új alkatrészt, amire nagyon vártunk már. Sebastian szerint nagy előrelépést jelentettek, szóval biztató volt a teszt.”
„Természetesen a köridők egyelőre teljesen irrelevánsak, ugyanis kizárólag a megbízhatóságra koncentrálunk, abban tekintetben viszont fejlődést is érzékelünk.”
A négyszeres bajnok Vettel is óvatos bizakodással beszélt: „Jó volt végre rendesen ráérezni az autóra, érzésre nagyjából rendben van, és nagyon sok van még benne. Azt nehéz lenne megmondani, mennyire gyorsan tudunk felzárkózni, hiszen nem tudom, a többiek mit csinálnak, de ma több kört mentünk, mint bármikor eddig, ami nagy dolog!”
„Minden egyes körben megtudunk valamit, ezért is fontos minél többet menni, még ha maguk a körök nem is épp a legjobbak. A legfontosabb egyszerűen a vezetés. Ma végre több kör sikerült, ez biztató. Jó volt ellenőrizni az autót, a megbízhatóságot, de nagyon sok dolgunk van még. Viszont ismerjük a problémákat, igyekszünk megoldani őket. Ilyen egyszerű ez. Azt nem lehet megjósolni, mi lesz holnap, mi lesz a jövő héten, egyszerűen haladunk lépésről lépésre” – magyarázta Vettel, aki a hétre befejezte a vezetést.
Míg a Red Bullnál talán kezdenek összeállni a dolgok, általánosságban azért még mindig problémásnak tűnnek a Renault erőforrásai, legalábbis ha hihetünk a szintén a franciák motorjait használó Caterham versenyzője, Kobajasi Kamui lesújtó véleményének.
„Ez van, ezzel kell dolgoznunk, igyekeznünk kell segíteni nekik, hogy versenyben lehessünk a többi motorgyártóval. Pillanatnyilag egyértelműen gyengék vagyunk a tempót tekintve, szóval minden lehetőséget megadunk a Renault-nak a munkára, az autón majd utána dolgozunk” – mondta az Autosportnak.
„Egyelőre a motorra várunk. A tesztelés közben néha találkozunk másik autóval a pályán, és világosan látható, hogy a mercedeses autók sokkal gyorsabbak az egyeneseken, 2akár 0-30 km/órával is, normális motorerővel pedig egészen más féktávjaink lehetnének, meg minden. Meglátjuk, mire juthatunk ilyen rövid idő alatt, de jelenleg egyértelműen jócskán le vagyunk maradva.”
„Nagyon sok gondunk volt a motorral. Egyelőre egyszerűen a javításokra várunk, ugyanis nagyon durva az erőátvitel, ami nehézséget jelent a kanyarkijáratoknál, a kigyorsításoknál. Jelenleg nagyon nehezek számunkra a lassú kanyarok, mert fogalmunk sincs, milyen lesz a tapadás.”