A csütörtöki tesztnappal a 2014-es téli F1-es felkészülési időszak félidejéhez jutott. Az első, jerezi tesztet teljes egészében kihagyó Lotus most, Bahreinben két nap alatt mindössze 26 kört gyűjtött az E22-essel, ami kezdi aggasztani szerdán és csütörtökön vezető Romain Grosjeant. Még hat napjuk van arra, hogy gatyába rázzák az autót.
„Nem mentünk sokat ma sem. Nem voltak komoly gondjaink, egyszerűen csak időbe telt kijavítani őket. Amikor már azt hittük, hogy minden rendben, akkor megint akadt valami két és fél órás átszerelés, ami nem ideális. Néhány probléma okát illetően nem is voltunk biztosak, de bízzunk benne, hogy Pastor (Maldonado) két napján már jobb formában leszünk! A teendők listája egyre dagad, és már csak két napunk van, valahogy fel kell zárkóznunk!” – magyarázta a francia pilóta.
„Volt egy tízkörös mért etapunk, amiből leszűrhettünk ezt-azt az autóról, megnézhettük, hogy nem esik-e szét, és nem is volt baj. Egyrészt volt valami az autó oldalánál, meg voltak gondjaink az akkumulátorral is, de őszintén, ennél pontosabban nem tudom” – foglalta össze a napot.
Grosjean felemásan tekint a jerezi kimaradásra: „Talán hasznunkra lett volna, de az autó még nem volt kész, szóval ez van. Lehettek volna gondjaink, amiket aztán kijavíthattunk volna. De azért nem arról van szó, hogy egyáltalán nem volt Renault-motor a pályán. Közülük senkinek nem ment valami jól ott, szóval nem valószínű, hogy épp nekünk lett volna problémamentes (a jerezi teszt).”
A motorszállítónál bíznak benne, hogy a hétvégére sikerül kijavítani a Lotusnál jelentkező problémákat is, a Renault Sport F1 főnöke, Remi Taffin a csütörtöki nap végén azt mondta, napi 60-70 kört is remélhetnek majd az enstone-iak.
„100 százalékra nehéz állítani valamit, de 99 százalékban biztosak vagyunk abban, hogy holnapra (péntekre) javítani tudjuk a hibákat. Ha egy-egy konkrét alkatrésznél nem sikerül a javítás, akkor pedig adunk olyan elemet, amiről már tudjuk, hogy bevált. Semmi akadálya, hogy holnap akár 60-70 kört menjenek, ha akarnak.”
Az Autosport úgy tudja, hogy a Renault jelenlegi problémái elsősorban szoftveresek, ami elvileg nem rossz hír, ugyanis gyorsan javítható.
„A fő különbség a hardveres (alkatrészeket érintő) és a szoftveres hibák között az, hogy a hardvert jóval nehezebb javítani, mert meg kell találni hiba a pontos forrását. A szoftver jóval egyszerűbb, sokkal könnyebben lehet tesztelni és javítani a hibákat, mint a hardvernél” – állította Taffin.