Szombaton délután véget ért a Forma-1-es csapatok második téli tesztje Bahreinben. A napot Kimi Räikkönen balesete zárta.
A nap során összesen 82 kört teljesítő 2007-es bajnok a 4-es kanyarban vágta oda a Ferrari F14 T-t, amúgy a harmadik idővel, bő három másodperces hátránnyal végzett. Räikkönen sértetlenül hagyta el a helyszínt, de az autó bal eleje alaposan összetört.
„Megcsúsztam a rázókövön és csúnyán kipörgött a kerék. Már nem tudtam megfogni, sajnos egyenesen a falnak ment az autó és összetörtem. Előfordul az ilyesmi, szóval nem mondanám, hogy én hibáztam. szerencsére a nap végén történt. Javítottunk az autó beállításain, nem rossz, de azért még mindig nagy a nyomaték” – mondta Räikkönen.
„Mindig jól jönne még több kör, de így sem voltak ma problémáink. Rendben, megtörtem az autót, és nap közben is több leállás volt, de nagyjából azért elvégeztük, amit mára terveztünk, szóval nem hiszem, hogy komoly hátrányt jelentett a baleset. Mentünk hosszabb etapokat is, bár szerettünk volna még mást is csinálni. Majd megcsináljuk őket a következő teszten.”
A leggyorsabb a Mercedes volt, Nico Rosberg a hét messze legjobb idejével, 1.33,283-mal zárt, ami egy másodperccel jobb csapattársa, Lewis Hamilton pénteki csúcsánál. A tempó mellett a megbízhatósággal sem áll rosszul a Merci, Rosberg kora délután egy teljes versenyszimulációt is lezavart a szahíri pályán. Összesen 89 kört tett meg szombaton. A nap vége felé ugyan szerelni kellett egy kicsit a W05-öst, de így is a téli tesztelés eddigi legjobbjának látszik az ezüst nyíl.
Rosberg a kiemelkedő idő ellenére óvatosan beszélt:
„Mentünk néhány kvalifikációs kört, és a többiek nyilván nem mentek olyan kevés üzemanyaggal, mint mi, ez magyarázza a különbségeket. Lehetetlen megmondani, mások mivel foglalkoztak. Jónak tűnnek a dolgaink, még a tempó tekintetében is, de ennél többet nem mondanék.”
„Pozitív a helyzet, ami pedig a megbízhatóságot illeti, sikerült egy teljes versenytávot mennem ma, ami jó. Igaz, az autó aztán elromlott, szóval van még dolgunk. Folyamatosan jönnek elő a hibák, de ez így normális, és úgy gondolom, másokhoz viszonyítva így is jól állunk a megbízhatóság tekintetében. Persze Melbourne-re már 100 százalékosan bombabiztosnak kellene lenni, ami óriási kihívás.”
Ahogy pénteken, úgy a zárónapon is a szintén Mercedest-motort használó McLaren volt a második leggyorsabb, bő másfél másodperces hátránnyal, 66 körrel a tarsolyában fejezte be a szombatot.
A Williamsnél kimondottan elégedettek lehettek, a csütörtöki 116 és a pénteki 115 kör után szombaton a vadonatúj tesztpilóta, Felipe Nasr is lehúzott még 87 kört, ami mind az autó, mind a brazil ifjonc szempontjából kiváló eredmény.
A Lotusnál ugyan voltak kisebb problémák, de az autó a vártnál kicsit korábban pályára tudott lépni, Pastor Maldonado 59 körrel végre érdemi munkát végezhetett.
A venezuelai pilóta mögött már végig problémás pilóták/csapatok sorakoznak, köztük a Daniel Ricciardo és a Red Bull. A bajnokcsapat a végére sem tudta összekapni magát, csak 15 kört hoztak össze, a kora délután Angliából megérkezett új elemek felszerelésével pedig nem is sikerült végezniük időben.
A Toro Rosso 19 kört hozott, míg a Caterhamnél délelőtt Marcus Ericsson alatt elromlott autót délután Kobajasi Kamui vette át, de ketten együtt is csak 21-ig jutottak.
A Saubernél a kasztni hibája miatt Adrian Sutil csak 5 kört futott, és ennyi jutott a marussiás Jules Bianchinak is, a kiscsapatnál továbbra is gondok vannak az üzemanyag-rendszerrel.
Az utolsó, harmadik téli teszt jövő csütörtökön kezdődik majd Bahreinben.
Teszt, Bahrein, 2014.02.21.
# | Pilóta | Csapat | Idő | Kör |
1. | N. Rosberg | Mercedes AMG | 1:33,283 | 89 |
2. | J. Button | McLaren-Mercedes | 1:34,957 | 66 |
3. | K. Räikkönen | Ferrari | 1:36,718 | 82 |
4. | F. Nasr | Williams-Mercedes | 1:37,569 | 87 |
5. | P. Maldonado | Lotus-Renault | 1:38,707 | 59 |
6. | S. Perez | Force India-Mercedes | 1:39,258 | 19 |
7. | D. Ricciardo | Red Bull-Renault | 1:39,837 | 15 |
8. | J-E. Vergne | Toro Rosso-Renault | 1:40,472 | 19 |
9. | K. Kobajasi | Caterham-Renault | 1:43,027 | 17 |
10. | M. Ericsson | Caterham-Renault | 1:45,094 | 4 |
11. | J. Bianchi | Marussia-Ferrari | mért kör nélkül | 5 |
12. | A. Sutil | Sauber-Ferrari | mért kör nélkül | 5 |